[VXAce] Grind Quest

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

[VXAce] Grind Quest

Post autor: Zombik »

Tytuł: Grind Quest
Wersja RM: VXAce
Wersja gry: Pełna
Gatunek: Dungeon Crawler
Link do pobrania pełnej wersji:
https://drive.google.com/file/d/1jGDpSK ... sp=sharing

Fabuła:
W pewnym królestwie, gdzieś w odmętach bagien znajduje się jaskinia. Niezbadane korytarze kryją wiele skarbów, sekretów, ale i potworów. Mroczna aura zdaje się zaczynać wychodzić poza jaskinię co przykuwa uwagę wielu ludzi chętnych do jej zbadania. Niektórzy poszukują sławy, inni bogactwa, jeszcze inni chcą się wykazać czy też po prostu pokonać zło. Wszystkich ich łączy jedno - przygoda.

Od autora:
Niezbyt ambitna produkcja "na rozluźnienie". Człowiekowi nie zawsze chce się tworzyć ambitne projekty. Czasem po prostu ma jakiś pomysł, prosty pomysł, który chce zrealizować. Stworzenie gry opartej głównie na walkach siedziało w mojej głowie od dawien dawna. Kiedyś, dawno temu, w czasach jak powstawała pierwsza wersja szkielecika (nie, nie ta którą znacie) alternatywnie powstawało też coś co miało nazwę "Arena". Gierka polegająca na zabijaniu hord przeciwników. Oczywiście możecie się domyślać jedynie jak wyglądała w czasach kiedy miałem z 12-13 lat.
Pomysł jednak siedział. Początkowo był robiony (jakiś czas temu) na 2k3, jednak uznałem, że podstawowe grafiki VX Ace mają jakiś tam niewielki klimacik i fajnie się je łączy w labirynty i korytarze. Z tego powodu postanowiłem raz jeszcze siąść do tej wersji programu i zrobić coś na podstawowym RTP.
Cudów i zaawansowanych mechanik od gierki nie oczekujcie. To prosta produkcja powiedzmy na "zabicie czasu". Chociaż kto wie. Może ktoś ukończy ją całą?
Spornym pozostaje też kwestia balansu. Gra, która opiera się na walkach jest... ciężko ją dobrze zbalansować. Robiłem testy i poprawiałem wiele rzeczy ciągle, ale możliwym jest, że dla niektórych będzie za łatwa, a dla niektórych za trudna. Nie wszystko jest w tej kwestii idealne, jednak myślę, że z waszymi opiniami i spostrzeżeniami uda się znaleźć złoty środek i poprawić pewne rzeczy w samej walce.

Screeny:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uwagi:
Nie wymaga RTP.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2021, 22:22 przez Zombik, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: X-Tech »

Nareszcie gra, w którą gram i czuję, że zrobiona z szacunkiem do rpgmakera. Szybko zapomina się o świecie. Szkoda, że to póki co same walki.
Namiastka czegoś fajnego.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: Michu »

Pograłem 3 godziny. Swoje uwagi przedstawię za jakiś czas w recenzji na RMtece.

Przede wszystkim fajny pomysł na grę, który jednak wymaga solidnego szlifowania i mam nadzieję, że nie porzucisz tego projektu w takim kształcie. Postacie trzeba mocniej zróżnicować, należy przyspieszyć wbijanie poziomów i zbalansować progres w grze. Nie zaszkodzi także jakaś szczątkowa fabuła i urozmaicenia na mapkach. Jak na grę opartą o walkę, element ten prezentuje się zadziwiająco standardowo.
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: GameBoy »

Pograłem trochę, wyczyściłem pierwszy rejon z przedmiotów, ale w kolejnych (np. bagna) przeciwnicy byli zbyt silni i nie chciało mi się już grindować żeby ich pokonać. xd

O dziwo grało się całkiem przyjemnie jak na tak niezbalansowany i okrojony (brak fabuły) projekt. Chyba głównie za sprawą ekwipunku, którego można znaleźć na mapie albo który wypada z przeciwników. Tutaj udało Ci się zrobić tak, że używanie nowego oręża i zbroi wyraźnie czyni nasze postacie silniejszymi i bardziej odpornymi.
Jeszcze mapki były dobre pod względem funu z ich eksploracji. Brakuje mi w nich tylko jakichś bardziej charakterystycznych punktów odniesienia, bo dużo korytarzy jest podobnych do siebie.
Czasem też nie wiadomo do końca których przeciwników pokonać, żeby odblokować pobliskie drzwi, ale nie jest to jakaś duża wada.

Tak jak Michu napisał, jest to całkiem fajna baza na bardziej rozbudowaną grę.
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: Michu »

O właśnie, o tym zapomniałem - przeciwnicy lubią się rozłazić i nie wiadomo, którzy są pod jakie drzwi podpasowani. Czasami też miałem wrażenie, że nie czyściłem wszystkich, a i tak mi się otwierały drzwi.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: Zombik »

Dziękuję wszystkim za opinię.
Gra w zamierzeniu miała być crapowata (co nie znaczy, że zła)
Lubię czasem sobie tworzyć crapiaste gierki ;o
Co do rozłażenia się przeciwników to starałem się ich zamykać w danych strefach. Jeżeli ktoś ma VX Ace to może to podejrzeć. Wydaje mi się, że nie powinni się rozłazić. Otwieranie drzwi nie do końca wynika z wyczyszczenia wszystkich wrogów. Każde pokonanie dodaje wartość do zmiennej. Można więc cały czas tłuc jedną grupkę i sobie ją resetować poprzez wejście na inną mapkę. Mógłbym oczywiście zrobić tak, by każda zmienna aktywowała się raz co wymusiłoby wybijanie całej grupy za 1 razem, ale uznałem, że zostawię to w tej formię, gdyby ktoś miał problemy z daną grupą - zawsze mógł sobie zresetować ubitą już grupkę i bić tylko ją.
Jeżeli chodzi o labirynt i brak punktów odniesienia to starałem się tak tworzyć mapki, by takie punkty jednak były. Może jako osoba z dużą orientacją w terenie inaczej postrzegam takie punkty i powinny być bardziej wyraziste.
Kwestia levelowania tutaj no chodzi o ten grind, więc przyśpieszyć wbijania expa bym nie chciał, bo jednak na tym to ma polegać, by tłuc i tłuc jedno i to samo.
Balans wydaje mi się w miare okej. Bagna, o których wspomina Gameboy podnoszą poprzeczkę do góry, ale poza bagnami można ruszyć korytarzami wgłąb ruin na zachód. Tam też są lokacje z mniejszym poziomem trudności i to tam powinno się grindować, by ostatecznie móc ruszyć na bagna.
Kwestia fabularne faktycznie są znikome, ale no tutaj muszę powiedzieć, że tak po prostu miało być. Nie wiem też do jakiego momentu doszliście, gdyż pojawiają się czasem postaci npc w podziemiach, które przekazują nam garść informacji. Niewiele, ale zawsze coś. Możliwe też, że jest ich za mało. Postaram się dodać więcej neutralnych postaci, by wypełnić świat gry większą dawką informacji.

To czy zostawię grę w tym stanie faktycznie jest kwestią sporną. Na pewno poprawię kwestie fabularne, by dodać więcej postaci przyjaznych w ruinach, by można było bardziej zrozumieć historię danego miejsca. Możliwe, że spróbuję poprawić także balans w późniejszej rozgrywce. Zróżnicowanie postaci natomiast którymi gramy pojawia się na późniejszych levelach. Wszystkie z nich posiadają unikalne umiejętności, które zarezerwowane są tylko dla nich, chociaż fakt, że na start większość ma podobne. Ekwipunek dodawałem możliwy dla ubrania dla każdej postaci, by nie było sytuacji, że wypada nam wszystko tylko nie dla tej postaci, której chcemy.

Ostatecznie myślę, że poza drobnymi zmianami fabularnymi/balansem nie zmienię za wiele, chociaż mimo (myślę) dosyć długiej rozgrywki planowałem zrobić o wiele większe lochy (ciągnące się niemal jak poziomy szkielecika (w nieskończoność)), jednak trochę opadłem z sił. Zakładałem więc (w związku z tym, że zapisy działają na nowych wersjach) wydanie dodatku, który rozbudowywałby i dodawał kolejne lochy i kolejne i kolejne. Jak to będzie wyglądać zobaczymy - jednak nie zaprzeczam tworzenia Grind Quest 2, który już wezmę na full serio (więc prawdopodobnie będę go tworzyl w 2k3) w lepszej oprawie i ciekawszą konstrukcją. Faktem jest, że po tej gierce czuje lekki niedosyt, ale w sumie właśnie taka lekka miała być. Zobaczymy.
Jeszcze raz dziękuje za opinie.

W poście tym kieruję też podziękowania dla użytkownika bartosz54321, który chyba jako pierwszy doszedł do pewnego tajemniczego miejsca i odkrył błąd uniemożliwiający przejście gry (nic nowego w moich produkcjach). Brakowało jednego przełącznika.

Zaktualizowałem linki.
Stare zapisy powinny działać na nowej wersji.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: puniek »

Po trzech sesjach przy Grind Quest, odblokowaniu dwóch duszków i poddaniu się przy bossie - głównym zarzutem wobec gry jest jej balans.

W szczątkowo podstawionej fabule, którą mogę sama sobie dopowiedzieć - akurat widzę plus dla projektu, ponieważ mogę się skupić na grindzie bez uczucia, że gra narzuca mi kierunek, w którym muszę podążać korytarzami oraz co zwiedzić w pierwszej kolejności.
Dodatkowo walka nie pozwala na kompulsywne trzymanie przy sobie przedmiotów. Mikstury znikają jak szalone, w czym również widzę atut — lubię uczucie, że każdy znaleziony przedmiot faktycznie ma zastosowanie podczas walki i tu również u mnie zapunktowałeś.
Spoiler:
Szkoda, że nie wziąłeś pod uwagę, żeby zróżnicować postacie przez danie im indywidualnych umiejętności wymagających użycia TP — albo nie zlikwidowałeś licznika tych punktów, skoro nie mają żadnej funkcji w grze.
Tak samo nie rozumiem decyzji o zrobieniu opcji Zapisu przy kominku — skoro i tak można się zapisać w dowolnym momencie gry przez Menu.
Zgadzam się z Gameboyem, że dobrze poprowadziłeś ekwipunek — jego zmiana faktycznie dawała efekt nie tylko w statystykach, ale również podczas walki.
Odczułam jednak na skórze swojej drużyny, że nie przetestowałeś niektórych kombinacji — akcesoria nie zadziałały zgodnie z założeniem gry. Tym samym odczułam wrażenie, że nie założyłeś, że z niektórych akcesoriów czy czarów gracz rzeczywiście skorzysta, a nie siedzą w menu dla twórczej checklisty.
To też sprawiło, że w końcowym odczuciu projekt dla mnie jest w obecnej formie niedopracowany i wymaga doszlifowania, by zachęcić do siebie innych.
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: Zombik »

Dzięki za opinię.
Balans gry to faktycznie ciężka sprawa, więc tutaj z pewnością musi być poprawiony w wielu aspektach, jednak jak to zwykle bywa na jednej poprawce się nie skończy i nigdy idealnie nie będzie. O tyle o ile na początku jest dosyć ciężko tak w późniejszej grze wydaje mi się, że jest za łatwo.
Mikstura ożywienia jak i pozostałe mikstury mają trzepać z nas kasę. Wynika to z faktu, że większość EQ jest do zdobycia jedynie z potworów/bossów/skrzynek, a w te ze sklepu można się dosyć szybko ubrać (z małym wyjątkiem w postaci pewnego NPC w dalszej części gry, który posiada lepsze wyposażenie do kupienia). Ilość pieniędzy zdobywana z czasem jest dosyć duża, więc musiałem zrobić dla tej kasy ujście i stąd takie, a nie inne ceny mikstur.
Nimfa faktycznie może być denerwująca, jednak była tworzona z zamiarem takim, by nie poradzić sobie z nią od razu i wrócić do niej później, co zresztą wpisuje się w twoje słowa:

"mogę się skupić na grindzie bez uczucia, że gra narzuca mi kierunek, w którym muszę podążać korytarzami oraz co zwiedzić w pierwszej kolejności."

Jeżeli chodzi o kwestię TP to postanowiłem usunąć je z wszystkich umiejętności, tak by postaci miały jakieś "skończone" źródło zasobów i by to mana się liczyła. Faktycznie nie odgrywa ono żadnej roli, jednak moje zdolności skrypterskie są zerowe, więc nie potrafiłem go usunąć z walki :x Uznałem jednak, że jego widok nie ma znaczenia w całej rozgrywce. Jeżeli komuś przeszkadza jego widok i wie jak je usunąć może mi dać znać to przy następnym patchu je usunę.
Kwestia zapisu jest taka, że pierwotnie planowałem zapisy jedynie przy ognisku, jednak z czasem zauważyłem, że gra stałaby się bardzo frustrująca z tego powodu, dlatego uznałem, że jednak włączę zapis w każdej chwili, a te przy ogniskach zostawię jako pozostałość tego pomysłu (by ludzie się domyślali o co tu chodzi).
Faktycznie co do niektórych przedmiotów i czarów o których mówisz - nie wszystko jest dobrze wytestowane i już wyjaśniam z czego to wynika:
- Jeżeli chodzi o przedmioty to mamy tutaj chyba na myśli głównie pewne pierścienie. Nie testowałem ich to fakt, ponieważ uznałem, że w tej sferze po prostu "nie można nic zjebać chyba", jednak okazało się, że można. Aktualna wersja łata ten problem.
- Jeżeli o czary chodzi to tutaj wchodzi ponownie kwestia balansu. Nie wszystkie czary są w 100% wytestowane w każdej możliwej konfiguracji, poziomie, sprzęcie i danej lokacji, dlatego niektóre nie są zbyt użyteczne, a jeszcze inne mogą się okazać przekokszone. To wszystko postaram się jeszcze dopracować, ale nie obiecuję, że będzie idealnie.

A jeszcze z ciekawości:
Ciekawi mnie jakimi teamami graliście w swojej przygodzie (oczywiście o ile udało wam się dotrzeć do momentu, w którym mamy do wyboru większą pulę bohaterów ;o), chociaż nawet ci z pierwszego losowania i tak mnie ciekawią.
Awatar użytkownika
puniek

TA Project Extravaganza #1 (miejsce 1); TA Sprite Contest 6 (miejsce 1)
Posty: 153
Rejestracja: 05 sty 2011, 08:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: puniek »

Drużyna, w której skończyłam dłuższą rozgrywkę: Johann (6), Tolaf (6) oraz Maja (3). Przy nimfie moja taktyka, która pozwoliła mi zajść tak daleko, była bezowocna i nie wiem, ile razy wszystkie potwory dotychczas spotkane musiałabym posiekać, by stawić jej czoła - stąd zaniechałam dalszych prób.

Nie mam problemu z ceną mikstur - podoba mi się, że kupiec dosłownie ograbia moją sakwę, ilekroć idę je uzupełniać. Wpasowuje się to w charakter jego jako NPC, który dosłownie stoi i czeka, aż wrócimy do niego z podkulonym ogonem.

Problem mam z samym zbalansowaniem mikstury, która ma na celu ożywić towarzysza - odnowienie tylko 1HP już sprawia w moim odczuciu, że dla mnie jako gracza kupno przedmiotu jest bezużyteczne, a używanie spowoduje tylko frustrację.
RPGMaker w standardowej formie ma to ograniczenie, że nie mogę zaplanować ruchu dwóch postaci w jednej turze, gdzie jedna postać wskrzesza, a druga natychmiast używa mikstury - w tym przypadku mogłabym jeszcze przełknąć taki typ wskrzeszenia postaci.
W Twoim systemie użycie tego przedmiotu to rosyjska ruletka. Muszę liczyć na szczęście w losowaniu, modląc się, by potwór następnym ciosem nie zabił mi ledwo ożywioną postać, zanim w następnej turze zdołam ją naładować do sensownej postaci.
Patrząc na jego cenę, ożywianie w tej GQ po prostu się nie opłaca.



TP - to nie kwestia skryptowania, a ustawienia w database.
Obrazek
Autorka gier konkursowych z TA Project Extravaganza
(Zakażenie #1, Oddanie #6, Poznanie #8)
Redaktorka RMteki, opiekunka profilu FB (RPG Maker News Polska)
Ikonka: wi.wiu (IG)
Obrazek
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [VXAce] Grind Quest

Post autor: Zombik »

Faktycznie jest taka opcja. Nie zauważyłem jej wcześniej ;o dzięki.
Co do mikstury w takiej formie faktycznie masz rację, że może to być kłopotliwe. Dodam z 300hp regeneracji na start po jej użyciu.
ODPOWIEDZ