[2k3] Czarny Smith

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

[2k3] Czarny Smith

Post autor: Michu »

Obrazek
Tytuł: Czarny Smith
Wersja: Demo
Gatunek: RPG/Symulator
RPG Maker: 2003
Obrazek
Czarny Smith to wyraz mojej miłości do jRPG-ów i symulatorów w stylu Stardew Valley lub Graveyard Keeper. Wcielamy się w rolę Czarnego - człowieka z mglistą przeszłością, który postanawia razem z przyjacielem o imieniu Mac osiedlić się w opuszczonej nieruchomości położonej gdzieś na odludziu. Szybko jednak okazuje się, że wielki świat nie pozwala im o sobie zapomnieć.
Obrazek
Czarny i Mac z sobie tylko znanych powodów uciekają przed wojną toczoną przez dwa wielkie mocarstwa. Zamieszkują w opuszczonej gospodzie połączonej z warsztatem, by zacząć zarabiać na sprzedaży wykonanych przez siebie dóbr. Wraz z rozwojem fabuły dołączać będą do nich nowi bohaterowie, co pociągać za sobą będzie poważne implikacje nie tylko natury politycznej.
Obrazek
Czarny Smith podzielony jest na dwa segmenty - czas spędzony w warsztacie oraz misje. W swojej bazie Czarny i spółką będą wydobywać surowce i pracować przy różnych stanowiskach takich jak warsztat ciesielski, miejsce obróbki kamienia, ogród itp. Będą także próbowali odkryć tajemnicę zamieszkiwanego przez siebie miejsca.

Fabułę do przodu pchać będą misje fabularne, po ukończeniu których gracz uzyska dostęp do wysyłania na nie postaci z drużyny niezależnie od własnych poczynań. Na tych właśnie misjach dochodzić będzie do werbunku nowych bohaterów.
Obrazek
Nie ukrywam, że najbardziej dumny jestem ze stworzonych przez siebie skryptów, które zajęły lekko licząc kilkadziesiąt tysięcy linii kodu. Gracz ma dostęp do w całości autorskiego menu warsztatu, mechaniki wydobywania i obróbki surowców oraz, po czasie, uzyskuje dostęp do misji. Jedyna niezaimplementowana w demie funkcjonalność dotyczy rozbudowy samego warsztatu. Cała reszta jest już w całości zaprogramowana i czeka tylko na wypełnienie treścią.

Według mojej najlepszej wiedzy, gra nie wymaga ani zainstalowanego RM, ani RTP.
Obrazek
W produkcję zaangażowane były (świadomie lub nie) następujące osoby:
  • Deathwing - mapy, ekran tytułowy, testy
  • Versus - battle charsety, testy
  • Jazzwhisky - testy
  • Kleo - testy
  • Roco - facesety, charsety
  • Mac and Blue (REFMAP) - chipsety, charsety
  • DE - grafika systemowa
  • YouFulca - muzyka
  • Różni autorzy dźwięków z Freesounds.org
Obrazek
Mam nadzieję, że gra będzie się Wam podobała tak samo, jak mi jej tworzenie. Zależy mi na tym, byście podzielili się ze mną swoimi opiniami i przemyśleniami, które zawsze traktuję z należytą uwagą - pozwoli to nadać projektowi odpowiedni kierunek.

Powodzenia!
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Crashykk »

Wiedziałem, że Michu robi coś niesamowicie rozbudowanego po tym jak wstawiał postęp prac na gospodowym discordzie, ale nie spodziewałem się, że będzie to aż tak dopracowane. System crafingu, który oparty jest na wydobywaniu surowców/tworzeniu ich za pomocą klikania (element clickera) ma sens, a co najważniejsze nie powoduje uczucia wymuszenia. Klikasz, bo chcesz zdobyć jakiś item, więc musisz na niego zapracować. W ten sposób pozyskujemy nową broń, ubrania, ale również materiały na rozbudowanie naszej bazy. Tworząc nowe itemy, zyskujemy kolejne poziomy profesji. Takowe pozwalają nam poznawać nowe receptury (te dostaniemy również od nowych towarzyszy oraz z sekretnych skrzynek na misjach fabularnych) jak i również wydobywać surowce szybciej.

Ciekawe rozwiązanie, jednakże nie tylko system craftingu tutaj błyszczy. Każde menu zostało starannie wykonane, a animacje czy przejścia wyglądają bardzo ładnie. Już na samym początku zostaje pokazany nam festiwal ładnych okienek tutorialowych, który przypomniał mi trochę FF VIII. Nie odbierajcie tego jako minus, bo w żadnym wypadku tym nie jest. Twórca wiedział, iż system jest rozbudowany i niespotykany, dlatego postanowił wprowadzić gracza w systemy, a jest w co wprowadzać.

Szybko okazało się, iż nasz siedziba to swojego rodzaju hub world, z którego wyruszać będziemy na poszczególne misje fabularne do różnych lokacji, a ponadto będziemy mogli (do lokacji ukończonych fabularnie) wysłać członków naszej ekipy, aby zdobywali dla nas surowce.

Zostając jeszcze przy systemach nie mógłbym nie wspomnieć o walce. Ta mimo, iż oparta jest o system ABS typowy dla gier w stylu fajnalowym, różni się jedną podstawową rzeczą. Każda umiejętność posiada swój poziom. Im częściej używamy danej umiejętności tym silniejsza ona będzie. Dodatkowo zależnie od broni występują równe rodzaje ataku. Włócznią np możemy atakować za pomocą pchnięcia, cięcia, bądź zadając obrażenia obuchowe. Dodatkowo Mac (nasz towarzysz bibliotekarz) posiada możliwość przełączenia natury swoich ataków z normalnych na ogniste, co przydatne jest chociażby w spotkaniu z drzewcami (stary dąb). Ponadto MP odnawia się co kilka tur. Mimo, iz nadal możemy pokonywać przeciwników na tzw. "enter", gra daje nam możliwość eksperymentowania. Za co duży plus.

Opisałem już dość sporo mechanik. Przejdźmy teraz może do estetyki projektu. Tutaj na starcie muszę przyznać się, iż zakochałem się w klimacie gry. Ciężko mi to wytłumaczyć, ale muzyka, dźwięki, stylistyka wywołują u mnie doznania podobne do takich gier jak Legend of Mana czy Graveyard Keeper (Tak wiem, dwa całkowicie różne tytuły, a jednak!). To jakby połączyć baśniowy świat z symulatorem, a do tego dorzucić dobre jrpgowe walki. Kombinacja wydaje się być przesadzona, ale tutaj to działa. Oh, i to jak działa!

Klimat potęgują świetnie napisane dialogi i bardzo dobrze wyglądające mapki przygotowane przez Deathwinga. Całość prezentuje się schludnie i jest niesamowicie dopracowana. Gdybym nie wiedział, iż jest to gra zrobiona w Makerze pomyślałbym, że gram w jakiś kultowy tytuł ze SNESa, który doczekał się polskiego tłumaczenia.

Demko Micha w pełni wykorzystuje makera 2K3 i pokazuje jak wielką moc posiada ten program mimo swoich lat. Już teraz wiem, że o ile nie pojawi się jakieś niesłychanie dobre demo, które będzie objawieniem, to Michu ma max punktów ode mnie w GFach.
(Przepraszam za chaos, ale pisałem podczas grania :b)
ObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Jazzwhisky »

Testowałem Czarnego trochę czasu i jako weteran dem od Micha (a było ich pewnie blisko dziesięć) mogę powiedzieć, że to zdecydowanie najlepsza produkcja z zestawu, a także fajny powrót po latach. I aż się łezka w oku kręci, zwłaszcza, że na przestrzeni lat, a już szczególnie w czasach świetności i ogromnej popularności silnika, nie doczekaliśmy się zbyt wielu produkcji na takim poziomie dopracowania.

Demo fajnie spełnia swoją rolę, prezentuje systemy, zachęca przyjemną oprawą, rzuca kawałkami fabuły i charakterystycznego stylu jej prowadzenia, a wszystko wydaje się ładnie pospinane. Trudno mieć jakieś szczególne uwagi, pewnie w przyszłości pokombinowałbym z balansem rozgrywki (walki/fabuła/ekonomia), a przede wszystkim - chętnie po prostu zobaczyłbym rozwiniętą wersję i pokazywał wszystkim jako punkt odniesienia oraz demonstrację tego, czego polscy fani retro i tworzenia gier mogą oczekiwać po RM2003 i serii RM w ogóle. :)
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Omnom »

Skończyłem demo i mam kilka luźnych uwag:
- poziom trudności zarówno części craftingowej jak i części związanej z walką w moim odczuciu jest za niski. Jeśli chodzi o crafting to brak ograniczeń znanych z innych gier tego typu (np. wspomniane Stardew Valley - ograniczenie czasowe oraz związane z wytrzymałością postaci) może prowadzić do sytuacji gdzie w bardzo łatwy sposób będziemy w stanie dorobić się lub zdobyć np. wyposażenie dla całej drużyny. W grach tego typu najwięcej satysfakcji sprawia mi powolne wzbogacanie się i rozwijanie - w przypadku systemu z dema brak jakiegoś ogranicznika sprawił, że szybko narobiłem potrzebnych rzeczy i nie sprawiło mi to szczególne satysfakcji, że do czegoś doszedłem. Oczywiście demo pokazało tylko wycinek rozgrywki, ale takie miałem wstępne odczucie.
Jeśli chodzi o element związany w walką to tu także jest moim zdaniem za łatwo. Po 2-3 walkach przestałem używać leczenia bo szybszym rozwiązaniem było ubicie przeciwników i uleczenie się po potyczce (dzięki odnawianiu mp podczas walki oraz po niej zawsze byłem w stanie uleczyć się na max) . 99% walk wygrałem albo na autopilocie, albo nawalając "z" nie kłopocząc się używaniem zdolności lub magii. Nigdy też nie skorzystałem z żadnego przedmiotu,
- uwielbiam w grach wszelkie możliwe systemy i chociaż demo było krótkie wszytko co widziałem z punku widzenia samej mechaniki bardzo mi się podobało. Jedyne czego mi brakowało to informacji o ilości posiadanych składników podczas próby stworzenia przedmiotu - musiałem specjalnie wchodzić do plecaka i sprawdzać ile czego mi potrzeba,
- zarówno grafika jak i same mapy bardzo na plus,
- szkoda, że demo takie krótkie.

Znalazłem tez buga:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Michu »

Dzięki wielkie wszystkim za ocenę i uwagi.

@Omnom - chyba widzę z czego ten błąd może czasami wynikać. Tę walkę skończyłeś, zanim pojawił się w niej Jasir? Bo odpowiedzialny za to przełącznik uruchamiał się dopiero w którejś tam turze walki.

Założenie było takie, żeby relatywnie łatwo było zrobić sprzęt dla drużyny, ponieważ za chwilę i tak będzie możliwość zdobycia/stworzenia czegoś lepszego. Nie chciałbym więc, by gracz poświęcał dużo czasu na coś, co mu się szybko zużyje.

Balans walki to odwieczny dylemat. Chętnie poznam jeszcze kilka innych opinii, zanim zacznę system walki modyfikować.
Obrazek
Awatar użytkownika
Omnom

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1)
Posty: 99
Rejestracja: 15 mar 2013, 20:10

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Omnom »

Tak, w walce Jasir się nie pojawił.
Awatar użytkownika
Zombik

Golden Forki 2020 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki Special III - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 376
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:55

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Zombik »

Zagrałem i przeszedłem.
Według mnie świetna produkcja, zarówno pod względem mappingu jak i całego tego systemu craftingu. Podoba mi się motyw z zniszczonym domostwem/gospodą i odblokowywaniu w trakcie gry kolejnych segmentów tego miejsca, w którym przyjdzie nam coś robić. I tak oto możemy pracować w tartaku, handlarz otwiera sobie sklepik, powoli budujemy mebelki do domu, naprawiając go, z czasem z tego co widzę dojdzie nam rolnik, odblokuje się kopalnia no i kaplica pewnie też będzie spełniać jakąś rolę - w ten sposób tworząc nasz team zdobędziemy fajną, niezależną bandę, w której każdy członek będzie od siebie coś wnosił do całości. Do tego sekrety w różnych lokacjach możliwe do odblokowania przez konkretne postaci - fajnie się zapowiada. Podoba mi się.

Zgadzam się jednak z Omnomem co do walki (jest za łatwa). Przyrost HP i MP po walce powoduje, że każdą (póki co) losową walkę możemy wygrać bez problemu - a nawet jakby mrówki nie chciały uciec i nas trochę zbiły - lub trafilibyśmy za dużo szerszeni - to możemy użyć umiejętności leczenia, która niemal nic nas nie kosztuje, bo po kolejnej walce stracone MP zostanie odnowione. Powoduje to, że wraz z respiącymi się wrogami - możemy prowadzić niekończący się coraz szybszy grind.
Ciężko powiedzieć jednak czy to dobrze czy źle. Wrogów na mapce trochę jest - więc z jednej strony trudne walki powodować by mogły frustracje. Z drugiej - bicie wszystkiego jak leci też wygląda dziwnie. Mimo tej uwagi zostawiłbym jednak póki co wszystko tak jak jest i robił dalej. W tego typu systemach walki trudno jest znaleźć odpowiedni balans. W wielu moich projektach babrałem się czasem z tym i wychodziło albo coś mega łatwego albo hardcorowego.
Mimo pewnej obecnej łatwości - nie przeszkadza mi to jednak. No i w końcu to pierwsza mapka. Kto wie co czeka nas na kolejnych. Być może poziom trudności będzie rósł do tego stopnia, że konieczne będzie cofanie się na poprzednie mapy w celu grindowania expa, by móc w miarę przyjemnie przejść kolejną kampanię.
Podsumowując: gierka mi się podoba (Poza chęcią chlania przez głównych bohaterów. Jestem wrogiem alkoholu. Liczę na jakiegoś abstynenckiego herosa do odblokowania).
Awatar użytkownika
Soul

Golden Forki 2019 - Pełne Wersje (miejsce 1); Konrad Championship (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 2)
Posty: 526
Rejestracja: 19 mar 2011, 21:24
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Soul »

Michu jesteś mistrzem zła. Ten sekret w lesie striggerował mnie tak bardzo :< Raz udało mi się do niego dotrzeć, ale potem wczytałem sejwa i nie potrafiłem do niego dojść ponownie. Pieprzone drzewa.

Fabuła z chumorkiem mi się podoba, widać dużą staranność w tym względzie. Co do walk to ja bym wywalił w $!%@# połowę walk w tym lesie, bo służą one bardziej generowaniu expa niż stawiają jakieś wyzwanie. Z drugiej strony rozumiem że to pierwsza lokacja i poziom trudności nie może być jakiś przekombinowany. Ale jeżeli chcesz zachować mocnego heala po walce to warto by było pójść w mniejszą ilość walk ale trochę bardziej wymagających w przyszłych lokacjach.
Te zbieranie postaci, zbierz je wszystkie, bardzo kojarzy mi się z Suikodenem. Na pewno zagram jak wyjdzie pełna wersja, tylko obawiam się że gra będzie miała ten sam mankament fabularny co Suikoden. Że jedynie te postacie co są na nas wymuszane w misjach będą miały cokolwiek w nich do powiedzenia, a reszta będzie robić za statystów-żołnierzy.

Edit:
Ej dobra bo jakoś tak negatywnie z tą opinią wyszło, a wcale a wcale nie uważam, że gra jest zła. Żeby nie zniechęcić nikogo do gry, to powiem że rozpisałem się tylko o negatywnych aspektach, a tych pozytywnych jest o wiele więcej. Gra jest na prawdę ładna, postacie mają duży potencjał i oprawa dźwiękowa też niczego sobie.

Edit 2:
Dobra zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, którą chyba należało by poprawić bo gracz (tak jak ja) może pomyśleć że to bug. Na starcie gry nie wiemy jakie bronie mogą ekwipować dane postacie. Wykonałem dwa drewnanie miecze i myślałem, że to bug i gra nie chce mnie wypuścić z mapy z warsztatem pomimo, że mam broń dla każdej postaci, ale okazało się, ze Mac nie może walczyć mieczem. Chyba należało by to wspomnieć gdzieś w grze.
Awatar użytkownika
Dragon Kamillo

Golden Forki 2016 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2013 - Zapowiedzi (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon IV (miejsce 2)
Posty: 1948
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:23
Lokalizacja: Poznań/Granowiec

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Dragon Kamillo »

Kurde ale to jest fajne, normalnie klimatem jak za starych dobrych gier z RM2k/3, tylko czekać na więcej.
Same systemy porządnie napisane i fajne, choć miałem kilka zgrzytów głównie z tym wyruszaniem na misje. Czemu tylko tam można ekwipować bohaterów - w sumie to logiczne, ale przygotowując bronie nie wiadomo co komu będzie potrzebne. Tak samo przy wybieraniu bohaterów na misje przydałoby się tam od razu możliwość aby wywalić ich z drużyny, a tak to trzeba skakać - znaczy ogólnie nie są to jakieś wielkie przeszkadzajki i da się do nich przyzwyczaić, więc można to w sumie olać. Zapis gry na wyjściu też jest niepotrzebny bo powtarza się również w menu drużyny. No i wiadomo jakie mam opinie o dzienniku zadań...
Poradniki są fajne choć odkrywałem je nie po kolei, jedyne co to instrukcja pokazujący jak zamykać okna wiadomości pojawia się po tym jak pierwsze okna już zamknęliśmy - ale w sumie idąc aż tak w skrajność to dojdziemy że przecież nową grę też musieliśmy jakoś wybrać XD.
Walki może i proste przez te ciągłe odnawianie, ale na początku dla mnie wcale takie nie były, ale to już przez sam wygląd walki w którym np nigdy nie wiem któremu bohaterowi właśnie wybieram ataki (w innych wyglądach imię jest cały czas podkreślone, tu tego nie ma), ale dzięki temu, że każdy bohater miał inne opcje w końcu umiałem ich już rozróżniać i źle nie było. Ale walka z bossem dała mi popalić, przeszedłem ją ostatnim tchem (pomoc w postaci tego kupca była beznadziejna bo zdążył paść zaraz po dojściu do walki, nie dając szansy na żaden ruch). Walk póki co bym jednak nie ruszał, choć może zastanowiłbym się czy aby na pewno wracać wszystkich wrogów po odświeżeniu mapy.
Z innych rzeczy - blokowanie było czasem dziwne i można było czasem tak chamsko dotknąć krawędzi mapy, ale nic co by jakoś specjalnie psuło grę.
Dialogi są fajne, całe prowadzenie gry też mi się póki co podoba, boję się jednak że w przyszłości bardziej chciałbym odkrywać fabułę niż bawić się w tworzenie przedmiotów, ale zobaczymy jak to w przyszłości wyważysz i rozwiążesz.
Nie chciałbym nic proponować bo jestem ciekawy tego co dalej zrobisz, ale może dodanie jakiegoś prostego systemu dnia/nocy pozwoliło by ograniczyć ilość możliwych towarów i wrogów które możemy zdobyć w jeden dzień co też mogłoby wprowadzić do gry trochę losowości i uniemożliwić takie chamskie robienie czegoś w nieskończoność.
Póki co to chyba tyle, czekam na więcej bo mi się po prostu podoba - klimatycznie bardzo w moim stylu, mechanicznie może trochę mniej, ale to wszystko zależy w sumie w którą stronę to pójdzie dalej.
Edit: Zapomniałem wspomnieć o muzyce, ta jest fajna pasuje nawet, szkoda tylko że cała w MP3 bo waży strasznie dużo przez to.
Awatar użytkownika
Mikisi

Golden Forki 2020 - Dema (miejsce 2); TA Project Extravaganza #3 (miejsce 2); TA Project Extravaganza #1 (miejsce 3)
Posty: 319
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Mikisi »

Cudowne, dla takich gier 2k3 istnieje, gry Micha zawsze były dla mnie odzwierciedleniem tego, co sam chciałbym robić w Makerze, ale trzy czwarte Czarnego Smitha to po prostu lepiej wykonane rzeczy, które sam od x lat próbowałem zrobić w Alchemiku :X

Trzymam kciuki za skończenie tej gry w pełni, bo jest to jedna z tych rpgmakerowych gier, które po prostu wykorzystują faktyczny potencjał programu, a jednocześnie czuć w nich pomysł, serce no i zabawę przede wszystkim.

Wybaczcie takie słodzenie, ale dużo lat minęło od kiedy faktycznie zajarałem się jakąkolwiek grą spod RPG Makera xD
Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Michu

GF2022 - Dema (msc 2); GF2020 - Peł. Wer. (msc 3); GF2019 - Dema (msc 1); GF2010 - Dema (msc 1); GF2008 - Peł. Wer. (msc 3) Zapowiedzi (msc 2); GF2007 - Peł. Wer. (msc 1) Dema (msc 1) Zapowiedzi (msc 3); KC II (msc 1); TASC 6 (msc 3); TACO #1 (zwyc)
Posty: 1150
Rejestracja: 13 kwie 2006, 12:21
Lokalizacja: Piła/Poznań
Kontakt:

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: Michu »

Dzięki wielkie za wszystkie ciepłe słowa! Będą pracował nad poziomem trudności w kwestii walki, sam crafting ma być jedynie dodatkiem i nie wiem jeszcze, czy zwiększać jego uciążliwość.

Powoli wracam do prac nad grą, choć pełną parą pewnie ruszą za 2/3 tygodnie. Póki co zrobiłem to, na co wielu zwracało uwagę - możliwość zobaczenia w menu stanowiska ile mamy surowców na daną recepturę. Nie było to wcale tak czasochłonne, jak się obawiałem.

Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Czarny Smith

Post autor: GameBoy »

IMO jest to największa bolączka w demie. Jeszcze fajnie by było gdyby na liście receptur była wypisana liczba posiadanych sztuk danego przedmiotu, jest to ważne szczególnie podczas tworzenia ekwipunku.
ODPOWIEDZ