[XP]Bellum

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dakla
Posty: 25
Rejestracja: 04 wrz 2016, 20:39

[XP]Bellum

Post autor: Dakla »

Bellum
Link do gry:
https://mega.nz/#F!GzIhyY7K!wx29dB-9tc8GU1ESEIRFHQ
Silnik: RPG Maker XP
Screeny:
Spoiler:
Zapowiedź gry zawiera fragmenty satyryczne, które nie mają na celu urażenie nikogo. Zalecam podejść do niej z dystansem.

Fabuła:
Spoiler:
Przedstawiony świat:
Spoiler:
O grze:
Spoiler:
Od Autora:
Spoiler:
Posprzątane, bez niezdrowych prowokacji i wstawek zdecydowanie poza tematem, please.
Awatar użytkownika
Crashykk

GF 2022 - Pełne Wersje (msc. 1)(msc. 3) Dema (msc. 3); GF 2020 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2015 - Pełne Wersje (msc. 3); GF 2014 - Pełne Wersje (msc. 1); TAPE #1 (msc. 3); TAPE #2 (msc. 2); TASC 4 (msc. 3); TASC 6 (msc. 2)(msc. 2)
Posty: 723
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [XP]Bellum

Post autor: Crashykk »

Zanim w ogóle pobiorę wersję udostępnioną w temacie chciałbym podzielić się krótkimi spostrzeżeniami z wersji konkursowej.

Gra ma bardzo fajnie wykonane intro w postaci filmowej i to chyba jedyna rzecz jaką mogę o tej grze dobrego powiedzieć. Im dalej tym bardziej widać brak pomysłu i sklejenie czegoś tylko po to, aby cokolwiek oddać. Pokazuje to chociażby jedno z pierwszych okienek z tekstem. Tekst zamiast przewinąć się, przeskakuje od razu do końca. Przez to nie jesteś w stanie rozumieć nic z motywacji bohatera, a to sam początek gry.

Bellum ma strasznie niezrozumiały ABS, który nie jest wyposażony w żaden HUD, a co za tym idzie nie widzimy żadnych postępów naszych ataków. Podstawowy przeciwnik zabija nas na 3-4 ciosy. My nawet nie wiemy skąd dostajemy. Możemy użyć umiejętności, ale po 2 spellach nasza mana = 0 i wracamy do "atakowania" ręcznie, a raczej do kursu "Jak dostać wpier*ol!". Widać ewidentnie w tym ABSie, że gracz zadaje obrażenia tylko i wyłącznie, gdy przeciwnik stoi kratkę przed nim. A przeciwnik mam wrażenie, że tłucze nas na dotknięcie. No tak nie powinno to wyglądać tym bardziej, że gra opiera się na walce w czasie rzeczywistym (A przynajmniej tak uważam skoro autor nie sprawdził nawet czy okna dialogowe NA POCZĄTKU gry działają poprawnie).

Samego podejścia w zapowiedzi komentować nie będę.

Edit:
W grze nadal brakuje pliku rgss102e.dll. :/

Edit2:
Ściągnąłem dlla, ale okazuje się, że nie ma RTP. W temacie nic o tym napisane nie było :/

Edit3:
HUD jednak jest i nawet jakoś tam zdziała. Gra mówi nam, iż odpalamy go za pomocą klawisza "0". Przez cały czas klikałem zero na numerycznej, a przełącznik włączający HUD działa tylko na klawiszach numerycznych górnych.

Okazuje się również, że przeskakujący tekst to wina wciśnięcia Enter. Albo czekasz cierpliwie, aż cały tekst sobie powoli (bardzo powoli) przeleci, albo tracisz połowę wątku. W grze nie zmieniło się chyba nic. Nadal padamy na 2-3 "strzały", więc jeżeli ktoś ominął tę pozycję podczas konkursu to teraz nie ma sensu jej nadrabiać. Nadal jest niewarta uwagi.


Rozumiem założenia tej scenki (tutorial), ale nadal wydała mi się komiczna. (Zarówno jak ją zobaczyłem pierwszy raz, jak i teraz).
Spoiler:
ObrazekObrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ