[2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shadow EX
Posty: 54
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:58
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Shadow EX »

Również 39%. Wszystko zostało już powiedziane wcześniej. Teraz pewnie będziesz powoli dopracowywał wstęp i ewentualne błędy, aby móc ruszyć dalej z ciągiem faktów. Jeśli tak to mała rada - w momencie, gdy postać się budzi i ją poznajemy to mógłbyś umieścić "swój" tekst tzn. autora, aby móc przedstawić postać, którą gramy (np. ukazując jej imię, gdyż nie za bardzo wygląda osoba, która najpierw opisana jest jako "Kobieta" a potem jako "Imię bohaterki", gdyż jest jakoś nieswojo...

Ale to drobna rzecz.

Tak naprawdę twoje demko gry jest interesujące (zwłaszcza prolog mi się spodobał, gdyż ukazywane były myśli bohaterki). Po za tym ciekawy jest ten system przeszukiwania, który opracowałeś. Łatwe nie jest, ale wygląda efektywnie.

PS. Przy okazji SD. Jak tam idą Ci prace nad Sagą Demonów?
NAZYWAM SIĘ Shadow EX. MOIM CELEM JEST ZOSTANIE ZAWODOWYM WRESTLEREM. ZAWSZE OSIĄGAM TO CO SOBIE WYMARZĘ. TUTAJ TEŻ NIE BĘDZIE WYJĄTKÓW. POWODEM JEST WYŁĄCZNIE ZWIĘKSZAJĄCA SIĘ CZARNA LISTA MOICH WROGÓW. NIE ZAMIERZAM SIĘ WYCOFAĆ!
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

W kolejnej edycji nie będzie nigdzie już wzmianki o imieniu bohaterki, jest to ważny element budujacy klimat. Imie pojawi sie dopiero w 2 scenariuszu. W obecnej wer. nalezy je traktowac jako placeholdery.

Tu jest temat o Hołp, dla SD jest osobne miejsce, które na bierząco aktualizuje. Wystarczy zajrzeć, nie zawsze pokaże się, że nowy post jest w temacie bo edytuje posty, nie wrzucajac kolejnych.


edit1
Kolejny "Hołp", tym razem już kompletny scenariusz będzie na dniach.



edit2

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

edit3
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Zaimplementowany rdzeń TBS z Sagi Demonów, przystosowany pod system Hope. Udało mi się go tak skonstruować, że łatwo będę mógł go przenosić i zmieniać w różnych projektach.

Obrazek postaci zmienia sie w zaleznosci od jej stanu, wszelkie premie wychodza z modyfikatorow, w tym zycie i morale.

edit4

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

http://youtu.be/9AN-T2I-4dI

System menu TBS z Sagi Demonów. Każdy bohater posiada swój ekwipunek, okno statusu oraz statystyki i modyfikatory. Na filmiku widać jeszcze parę błędów (nieprawidłowe przywracanie menu inwentarza, lub nie usuwanie obrazków, nie blokowanie ruchu), lecz one zostaną szybko wyeliminowane. Dodatkowe opcje akcji, jak przekaż i wyrzuć będą potrzebne gdy zabraknie nam miejsca w EQ. Porzucone przedmioty będziemy mogli zabrać później (lub nie, zostawione byle gdzie mogą z tych miejsc znikać) lub przekazać je innym postacią. Max 4 persony w druzynie.

edit5

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ostatnimi czasy prace SD i Hope zwolniły, nadrabiam zaległości z anime i stertą gier czekających na ogranie. Jednak, nie zostawiam dnia, w którym choć godziny bym nie poświęcił na którykolwiek z tych projektów. Ukończyłem jedną z najbardziej złożonych lokacji w Hope (jak do tej pory). Toaleta jest miejscem bogatym w wiele zdarzeń + 3 możliwości zakończenia tej części gry. Przechodzimy dalej, Finn musi teraz wrócić do holu budynku i odszukać Williama z pomocą nowego towarzysza lub bez.
lorak

Golden Forki Special - Premiery (zwycięstwo); Liga Mapperów Sezon VI (miejsce 1); Liga Mapperów Sezon V (miejsce 3)
Posty: 241
Rejestracja: 18 lip 2011, 15:11

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: lorak »

Naprawdę nieźle to wygląda, tylko zastanawiam się czy dla gracza nie będzie uciążliwe ciągłe wybieranie postaci w celu użycia przedmiotu. Może wygodniej byłoby zrobić wspólny plecak, który zmieniałby objętość w zależności od liczebności drużyny. Z własnego doświadczenia wiem, że przy często używanych menusach każde dodatkowe kliknięcie może być irytujące dla gracza.

Nowy art nieco odstaje stylem od dziewczyny, ale myślę że może to być sprawa jedynie grubości konturu.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Może będzie, może nie, ale w grze nie ma potrzeby co chwila wchodzić do inwentarza by coś używać. Przedmioty wykorzystujemy sytuacyjnie, przedmioty leczące/pomocnicze są rzadkie. Nie ma "pocenia" podczas walk/groźnych sytuacji.

Wspólny plecak odpada, ponieważ to co kto nosi ze sobą jest istotne dla rozgrywki. Postać która zginie będzie miała przy swoim ciele wszystkie przedmioty, które będziemy mogli, a nieraz musieli odzyskać. W momentach, w których postacie rozdzielą się będzie ważne to jakie przedmioty ze sobą mają, ważne będzie również to czy zostawimy coś komuś w jakimś miejscu, ponieważ cały budynek jest uwięziony w wielowymiarowej przestrzeni, gdzie poszczególne płaszczyzny przenikają się nawzajem.

Póki co jedynym wspólnym przedmiotem dla wszystkich jest Błękitny Pergamin. Wystarczy, że jedna postać go znajdzie, a magicznie pojawia się on w każdym inwentarzu

Nowy art był szczerze powiedziawszy robiony od niechcenia, na szybko. Stwierdziłem, że pewne "epizodyczne" postacie mogą być robione po kosztach.

Co do zmian i nowinek w nast. edycji:

- Podczas utraty morali, póki co nie gubimy przedmiotów. Zostawiam to na później.
- Będąc w stanie paniki (morale 0) możemy aktywować pewne niekorzystne zdarzenia, podczas fabularnych sytuacji (np. napotykając widmo nasza postać może gdzieś uciec i np. zabić się)
- Gdy morale spadają do 0, co pewien czas automatycznie powtarza się wyzwanie Siły Woli, pomyślnie zaliczone wyzwanie przywraca morale do 1 czyli minimalnej, pozytywnej wartości
- Brak "levelovania" w nast. edycji
- Opcja: Wyrzuć w inwentarzu narazie nieaktywna
- Używanie przediotów tylko przez lidera (główną postać danego rozdziału); w zamyśle mam możliwość zmiany lidera podczas gry co pozwoli używać zdolności i cech danej postaci w pewnych sytuacjach

edit1
W grze pojawią się dodatkowe, losowe niebezpieczeństwa.

http://www.youtube.com/watch?v=4YS8avSA ... e=youtu.be

edit2

Podczas napotykania różnych złych rzeczy zginąć może nie tylko główny bohater. Zasadniczo podczas normalnej eksploracji chodzimy jako 1 sprite (nie widać członków drużyny). Zdecydowałem się na to ponieważ lokacje często są ciasne i małe, a dodając z 2 lub 3 postacie (maks. w party to standardowe 4) poruszanie się w wielu miejscach byłoby utrudnione.

W tym wypadku (patrz filmik niżej) po zetknięciu z tym widmem (jedno z najsłabszych) każdy bohater w drużynie traci 1 punkt życia, jeśli któryś z nich spadnie do 0 to umiera nieodwracalnie (na chwile obecną).

Mogą nam zginąć wszystkie postacie poza liderem (postać, z której perspektywy są przedstawiane wydarzenia i której głownie poświęcony jest dany scenariusz) i dalej będziemy kontynuować dany scenariusz. Zakończenia historii osiągamy tylko poprzez jego zakończenie lub śmierć danego głównego bohatera.

Oczywiście będzie wiele sytuacji, gdzie będziemy widzieli członków drużyny, będziemy mogli wchodzić z nimi w interakcje, wydawać polecenia czy przeżywać jakieś zdarzenia (np. agent z księdzem będą próbowali przytrzymać drzwi, kiedy główny bohater będzie musiał szybko znaleźć wyjście z danej sytuacji) itp. ale sama eksploracja pozostanie w tej formie.


Co o tym myslicie, ten VA.

edit3
http://www.youtube.com/watch?v=r7yME3maHiY

edit4

Porzucanie przedmiotów już działa. Niestety występuje jeszce problem z zapamiętywaniem lokacji dla każdej z map, ale coś na to wymyślę.


http://www.youtube.com/watch?v=6qxI5cuV ... e=youtu.be

NIe chciałem tego implementować w edycji C jeszcze, ale stwierdziłem, że ta opcja będzie przydatna w jednym miejscu.

edit5

Wszystko już działa jak powinno, w grzę będzie można zostawić do 15 przedmiotów byle gdzie. Im więcej tych przedmiotów wyrzucamy tym większe prawdopodobieństwo, że niektóre z nich znikną w niewyjaśniony sposób (jest to sposób na ograniczone miejsce na pozostawione przedmioty, edycja tego skryptu dla nowych itemów to pain in the ass; i bardziej zbliżymy się do limitu tym więcej ich zniknie, być może pojawią się gdzie indziej. Lepiej zostawiać je w biurkach bądź szafkach).

edit6
Obrazek
Kolejny art (CG)

Mimo, że projekt jest już w finalnych fazach to jednak ostatnimi czasy brakuje mi tego właśnie czasu by się tym na poważnie zająć, doszły nowe obowiązki, a nie chcę poganiać tylko żeby zdążyć na GFy. Chcę tylko poinformować, że projekty żyją mimo, że nie rosną jak na drożdżach.
6
edit7
Mała próbka aktualnego gameplayu.
http://youtu.be/_u8XnLC0HnY

edit8
http://www.youtube.com/watch?v=FI2d3TfL ... e=youtu.be

Info w opisie na YT.

edit9
http://www.youtube.com/watch?v=iAqJNTiG ... e=youtu.be
70% zaplanowanego na 1 scenariusz VA zrobione.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: X-Tech »

Nie mogę doczekać się tej gierki. Dla mnie to takie lepsze mechanicznie i dopracowane Longing Ribbon. Aki widzę, że nie ma Cię coś na czacie twierdzy ostatnimi czasy XD
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Robiłem sobie długą przerwę w tworzeniu gier. Musiałem odetchnąć, poszukać nowego natchnienia, wyrzucić z głowy pierdyliard zmiennych i z nowym, świeższym podejściem chwycić za projekt.

https://www.youtube.com/watch?v=4PNVOwJyvhI

https://www.youtube.com/watch?v=Av0eVLSsW88

edit1
Chciałem tylko tym małym updatem poinformować, że grupa, która pomagała mi tworzyć SD, testować i balansować system/świat nie będzie już brała udziału w tworzeniu Hope. Jest to spowodowane brakiem czasu (dorosłość itp) oraz głębszych chęci, które mogłyby zmotywować ludzi do czerpania przyjemności i satysfakcji z wspólnego tworzenia projektu.

Co nie zmienia faktu, że nie mam zamiaru porzucać żadnego z rozpoczętych projektów (najwidoczniej chyba tylko ja spośród nich nie dorosłem :>) i w dalszym ciągu kontynuuje po dość sporej przerwie deweloping moich gierek.

Priorytetem pozostaje Hope, ponieważ jemu brakuje najmniej do stania się samoistną, kompletną grą/częścią gry. NIe będę podawał terminów, będzie gotowy kiedy będzie gotowy.

Saga Demonów natomiast przechodzi pewne zmiany i ulepszenia. Jest to spowodowane prostym faktem, że w przeszłości nie posiadałem pewnych umiejętności, które pozwoliłyby mi na przedstawienie wydarzeń i świata w satysfakcjonujący mnie sposób. Listę zmian i usprawnień zamieszce w temacie SD.

Co do projektu Fate/Stay Night. Pierwotne założenia gry (taktyczny RPG) pozostają nie zmienione, natomiast zostaną usunięte pewne elementy, które uznałem za niepotrzebne i dodatkowo niszczące gameplay (np. rody). Niestety ten projekt ma najmniej mojej uwagi, ponieważ jest we wczesnej fazie planowania/produkcji.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1380
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Rahim »

Aki come back =)
Miło widzieć że znów się dzieje coś z twoimi projektami =)
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: X-Tech »

Nie wiem co miałeś na myśli przez screen ze sikaniem, ale screen z demolką NR1 podobają mi się.
Jest na nim coś z chaosu i niepewności jednakże interesuje mnie gra. Zapowiada się coś wciągającego i ciekawego.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: AkiNebula_e »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

http://youtu.be/j0m0MeGA8kw

edit1

http://youtu.be/kSbNspGqX98
http://youtu.be/3hv0zKbv5Co

Filmiki prezentują coś na styl glosariusza. W grze występują niestandardowe stany bohaterów o niestandardowym (jak na RPG Makera) działaniu. Oczywistym było, że trzeba stworzyć coś co konkretnie wyjaśni co i jak działa. Liczba stanów jest na razie mała, ale wraz z progresem gry będą dodawane kolejne (puste miejsce są pozostawionymi miejscami, jeśli strona się zapełni mogę walnąć kolejną zakładke).

Gra jest ukończona. Wszystkie lokacje przeszły już tak zwane "second pass", większość błędów została wyeliminowana. Obecnie szlify są robione dla ostatniej sceny / lokacji oraz uzupełniany jest VA w brakujących miejscach. Niestety gra i tak będzie mieć bugi a nawet poważniejsze błędy rzeczowe. Gra ma wiele gałęzi fabularnych i mimo, że są one tylko różnymi możliwościami dojścia do tego samego celu mogą się zdarzyć błędy wynikające z przeoczenia (jakiś przełącznik albo zmienna) prowadzące do nielogicznej sytuacji. Jest około 10 możliwości dojścia do finału, niektóre z nich przerywają grę wcześniej, niektóre zmieniają wydarzenia.
Awatar użytkownika
ŻbiXs

Golden Forki Special - Dema (zwycięstwo)
Posty: 319
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:37
Lokalizacja: Totu-totam

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: ŻbiXs »

AkiNebula_e pisze: Gra jest ukończona. Wszystkie lokacje przeszły już tak zwane "second pass", większość błędów została wyeliminowana. Obecnie szlify są robione dla ostatniej sceny / lokacji oraz uzupełniany jest VA w brakujących miejscach. Niestety gra i tak będzie mieć bugi a nawet poważniejsze błędy rzeczowe. Gra ma wiele gałęzi fabularnych i mimo, że są one tylko różnymi możliwościami dojścia do tego samego celu mogą się zdarzyć błędy wynikające z przeoczenia (jakiś przełącznik albo zmienna) prowadzące do nielogicznej sytuacji. Jest około 10 możliwości dojścia do finału, niektóre z nich przerywają grę wcześniej, niektóre zmieniają wydarzenia.
Hmmm... w takim wypadku po zabawie z doklepaniem ostatnich fragmentów gry lepiej przekieruj swoich VAktorów na betatesting. Widziałem już parę budżetowych gier w których jedno przejście na nielogiczną sytuacje napędzało potem kolejną część takich przejść aż do końca przygody. I muszę przyznać, że zabicie spójności w tym co robi gracz a tym co ostatecznie nawijają postacie, jest dla człowieka w odbiorze zatrważająco mniej przyjemne niż nawet fragmentaryczna znajomość ciekawszej części gry z nadmiaru spojlerujących filmików/screenów...

W skrócie:
Zamiast nakręcać ludzi tekstami "gra jest ukończona" zabijając przy tym połowę smaka, lepiej pociśnij "third" a nawet "fouth pass" całokształtowi projektu przed wystawieniem się na forumowe "constructive pass" z tego kalibru pełniakiem.
:-D
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo); TA Sprite Contest 6 (miejsce 3)(miejsce 3)
Posty: 1769
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: GameBoy »

Gratulację, mam nadzieję, że gra mnie nie zawiedzie, bo był to chyba najbardziej oczekiwany przeze mnie projekt w RM. =)
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: X-Tech »

Ja również czekam na gierkę. Horror + masa szalonych pomysłów. Prawie niespotykane.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 815
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: Adrap »

Pogierce w to, ale co do ostatniego screena... Ja tam nie wejdę za Chiny Ludowe
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
kalafior

Golden Forki 2008 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2007 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1 i 3)
Posty: 319
Rejestracja: 17 kwie 2006, 21:59
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [2k3] Najlepsze Kampanie SD: Hope

Post autor: kalafior »

nie lubię się bać, oby gra była bardziej grywalna niż straszna;/
ODPOWIEDZ