Kurka wodna Aki, bez jakiś większych testów to chyba się nie obejdzie. Jak mam czas przejść wreszcie to demko to wywala :<
Sanagi dostaje rózne mordy w trakcie tego dialogu.
Po tym dialogu dostałem crasha związanego z brakiem jakiegoś pliku emo2 czy coś takiego.
Co prawda to nadal nie udało mi się nawet wyjść ze szkoły XD, ale no doceniam humor jaki jest w tej grze, jest o wiele śmieszniej niż było dawniej.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 18 wrz 2019, 14:03
autor: AkiNebula_e
Gdzieś pliki się zgubiły. Prawdopodobnie nie wgrałem nowych zasobów to tych śmiesznych łatek.
Tak czy inaczej rezygnuje z dotychczasowej formy udostępniania gry i przechodzę na "nowy format". Od wersji 1.2 gra ma swój dedykowany instalator. Od teraz nie trzeba ręcznie nic, nigdzie wgrywać ani instalować osobno RTP. Gra stanowi integralną całość wraz z stworzonym dla niej instalatorem i deinstalatorem.
Po instalacji ikona gry zostaje wyprowadzona na pulpit.
Edytowałem też pierwszy post tematu robiąc porządek z niepotrzebnymi linkami. Od tej wersji również dziennik zmian nie będzie umieszczany na forum, a będzie widoczny w instalatorze. Jeśli jakieś łatki się pojawią to również w postaci instalatora i będą naprawiały jedynie zdarzeniówki (pliki map i główna biblioteke) aby nie dochodziło do takich sytuacji z brakującymi plikami zasobów jak powyżej.
Wielkie dzięki dla Qtomo (chyba jest jeszcze gdzieś tu na forum), który zarwał ze mną noc przechodząc pierdyliard razy etap Akademii i naprawiał ze mną błędy (przy akompaniamencie 12 lechów xD). I podziękowania dla Soula za wyłapanie "akademickiego" błędu z niedziałającym teleportem w sklepie Sylenny.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 15 paź 2019, 21:09
autor: Konradix
Instalator za cholere nie chce mi ruszyć na Win 10. Wybieram folder, klikam instaluj i stoi na "Uninstal.exe". Próbowałem tam kompatybilności i ruszyć jako administrator i nic. Musiałem pobrać przez proxy bo blokuje mi zippyshare, może w tym problem (ale instalator wygląda normalnie więc nwm).
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 22 paź 2019, 13:40
autor: AkiNebula_e
Zajmę się tym. Do tej pory używałem Win 7, od kilku dni przesiadłem się na 10 więc będę mógł to obadać.
Nie wiem dlaczego zippyshare ci blokuje. Wiem, że facebook nie pozwala na linkowanie z jakiegoś powodu tego hosta ale najprawdopodobniej to sprawa lokalnych ustawień kompa.
W przygotowaniu mam kolejną wersję więc nie będę już naprawiał tej.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 25 paź 2019, 20:23
autor: Konradix
A zippyshare to akurat jest blokowany w UK więc z tym nie ma nic do robienia, ale kolega grę zainstalował i pliki wysłał (też na 10, bez problemów więc nie wiem o co może chodzić).
Jak skończę to napisze wrażenia z gry.
@EDIT1: Hmm, gdy próbowałem zagrać z plików to miałem problem "grubej czcionki", ale jak kolega podesłał instalator to o dziwo zadziałał bez problemu, i do tego problem z czcionką zniknął. Być może problem był w tym, że nie miałem Unicode ustawiony pod Polski, ale może to przez proxy. Możliwe że z instalatorem wszystko ok, tylko uroki angielskiego windowsa takie problemy tworzą.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 27 paź 2019, 15:39
autor: AkiNebula_e
Instalator wgrywał również osobne, dedykowane czcionki do gry. Dlatego brakowało Ci literek.
Obecny build ma dużo błędów (które już wyeliminowałem wraz z Qtomo), poprawiam grafiki postaci i ich dialogi gdzieniegdzie oraz quest z Mistrzem Morrisonem (ktory za bardzo bazowal na RNG). Ponizej aktualny BUGTRACK (dla referencji).
Mam teraz troche innych zajec dlatego zwolnilem z kilejnymi poprawkami.
BUGTRACK
Spoiler:
W nawiasie za myślnikiem pojawi się imię lub nick osoby, która wychwyciła błąd lub zaproponowała usprawnienie w ramach uznania za wkład
pracy w powstanie tej gry.
[WERSJA 1.1]
- (Aki) Poprawiono źle wyświetlone facesety Kazena i innych postaci, które powiązane były z tym konkretnym plikiem
- (Aki) Poprawiono dialogi w scenie otwierającej gre (w szkole), usunięto błędy, zmieniono tekst wykładu by prawidłowo odwzorowywał historię świata oraz dodano kilka drobiazgów do reakcji uczniów.
- (Aki) W kluczowych scenach, gdzie występuje wiele postaci dodano chmurki pokazujące kto aktualnie się wypowiada.
- (Aki) Dodano niewielką animację Miu podczas sceny otwierającej (w szkole)
- (Aki) Poprawiono opis podczas czytania książek w scenie otwierającej (w szkole) by zgadzała się z zaktualizowaną historią świata.
- (Aki) Poprawiono błędy rzeczowe w samouczku dotyczącym WYZWAŃ SYTUACYJNYCH oraz jego czytelność
- (Aki) Przepisano na nowo scenkę z Bogusiem (to był cud, że ona jakoś działała) oraz poprawiono teksty i dodano drobne animacje, poprawiono ciag przyczynowo-skutkowy.
[WERSJA 1.1a]
- (Soul) Poprawiono liczne ghost walki po licznych scenkach. Zaimplementowano fix w trybie biegania (w razie wystapienia jeszcze problemu wystarczy wlaczyc na chwile tryb biegania)
- (Qtomo) Poprawiono krytyczny błąd podczas rozmowy Kazena i Sanagiego w drodze do Sylenny
- (Qtomo) Poprawiono źle działającą zdolność Walka Dwiema Brońmi
- (Qtomo) Poprawiono źle wyświetlany faceset Miu podczas pierwszej rozmowy z nią
[WERSJA 1.2]
- (Aki) Zmiany w wewnętrznych danych pliku wykonywalnego gry (dodano informację o wersji bezpośrednio do pliku); plik wykonywalny otrzymał własną ikonę
- (Aki) Wyśrodkowano charset bocznych drzwi, teraz wyświetlane są po środku kafelka.
- (Aki) Dodano nową zdolność początkową "Dyplomacja"; nie można zdobyć jej w 1 rodziale poza początkowym wyborem
- (Aki) Naprawiono błędnie wyświetlane wartośći cech Intelektu i Konstytucji podczas bycia w stanie głodu
- (Aki) Zmieniono sposób przeliczania modyfikatorów cech (błędne liczenie MOD. powyżej [+3])
- (Aki) Dodano dedykowany instalator, który automatycznie wgrywa brakujące czcionki do systemu. Gra od tego momentu nie wymaga instalacji RTP ani ręcznego wgrywania czcionek
- (Aki) Dokonano drobnych poprawek w dialogu Kazena z Sanagim po wizycie u dyrektora.
- (Aki) Naprawiono mały błąd sprawiający, że "kręcąca się w kółko" dziewczyna na korytarzu potrafiła wkomponować się w ścianę po zakończeniu dialogu.
- (Soul) Uzupełniono brakujące pliki zasobów gry (zła wersja charsetu Sanagiego oraz brak animacji "emo2")
[WERSJA 1.2a]
- (Aki) Wprowadzono niewielkie zmiany w dialogu Miu i Sanagiego po wizycie u dyrektora (korekty treści dialogu i dodano kilka wariantów rozmowy związanych z różnymi finałami poprzednich zdarzeń); Zmieniono wygląd rozmowy (styl Visual Novel) i poprawiono błędnie wykorzystane zmienne i przełączniki.
- (Aki) Poprawiono działanie teleportu w chacie Druida (płynniejsze przejście między lokacjami, brak popingu elementów grafiki i nagłej zmiany tintu).
- (Aki) Poprawiono czytelność grafik Miu (źle wycięte obrazy z brzydkimi artefaktami na krawędziach).
- (Aki) Usunięto dublujące się wyzwania WIEDZY podczas ponawiania prób EMANACJI w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Aki) Naprawiono problem z błędnym przeliczaniem cech podczas awansowania bohaterem, ze stanem OPATRZNOŚĆ. Od teraz stan OPATRZNOŚCI jest dezaktywowany zaraz przed rozdawaniem punktów cech, po aktywacji AWANSU z MENU STATUSU.
- (Aki) Poprawiono błąd związany z Miksturą Zręczności I. Użyta na MIU, po upływie czasu działania nie przywracała jej poprzedniej wartośći cechy, a zamiast tego Sanagi obrywał po zwinności.
- (Aki) Wydłużono o 1 minutę czas działania Mikstury Zręczności I.
- (Aki) Poprawiono detekcję krytycznych punktów życia Sanagiego (przesunięto wymagania o 1%) ponieważ często bohater po osiągnięciu krytycznych punktów życia nie otrzymywał komendy BASTION.
- (Aki) Dodano łatkę w skrypcie SubsysOFF (wyłącznik dodatkowych systemów gry) aby przywracała animację biegu do normalnego stanu (w scenkach Sanagi miewał charset biegu gdy załączały się podczas aktywnego trybu biegania).
- (Aki) Zwiększono punkty życia Trutniowi i Łotrowi [II] by lepiej pełnili funkcję mini bossów.
- (Aki) Poprawiono działanie skryptu dobierającego muzykę do walk losowych. Zdarzało się, że odtwarzany był nie ten utwór, który był planowany (dodano linijki skryptu do przed każdym deskryptorem walki losowej).
- (Aki) Poprawiono estetykę i czytelność dialogów u Druida.
- (Soul) Błędne działanie drzwi w sklepie z bronią, w Sylennie. Naprawiono usuwając nieaktualną stronę ze zdarzenia.
- (Qtomo) Błędne charsety wieszaków w domach, w sylennie oraz w domu Miu. Naprawiono przywracając odpowiednie pliki graficzne.
- (Qtomo) Nakładające się ID obrazów w menu drużyny / system (nie wyświetla punktów zdolności). Zredefiniowano ID obrazów.
- (Qtomo) Nie zamknięty event w domu Sanagiego pozwalał na nieskończone nabijanie relacji z Miu. Usunięto zduplikowaną stronę zdarzenia.
- (Qtomo) Brak przypomnienia o możliwości awansu poziomu w menu statusu (zmieniono ID obrazków: awans [50], dowodzenie [49], punkty zdolnośći [40,41] oraz stany [ID stanow powyżej 40 o dwa więcej]).
- (Qtomo) Przywrócono muzykę w lokacji z druidem (źle ustawiona opcja).
- (Qtomo) Wydłużono domyślną premię do czasu biegania bohatera.
- (Qtomo) Zwiększono o [25%] odporność Miu na ataki fizyczne zadawane przez bestie.
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlany charset "małej glisty" w Starej Sztolni (Stara Górka).
- (Qtomo) Zmniejszono cenę Koca Alchemicznego (z 200Ikr na 60Ikr).
- (Qtomo) Zmieniono opis i działanie przedmiotu NUDIUM VITARUM. Od teraz regeneruje 100% punktów życia i mocy oraz leczy CHOROBĘ.
- (Qtomo) Poprawiono błąd nie usuwający zestawu zdolnośći BASTION Sanagiego po odnowieniu punktów życia.
- (Qtomo) Usunięto błąd wyłączający rozszerzone opcje TBS (dialogi i testy, które pojawiają się przed walkami losowymi) po użyciu "OSTROŻNEGO ATAKU", po dostrzeżeniu przeciwników.
- (Qtomo) Poprawiono błąd, który błędnie wyświetlał przełącznik zdolności DOWODZENIE u postaci, które nie posiadały tej zdolności.
- (Qtomo) Zredagowano i poprawiono błędy w tekście związanym z "Magicznym Zamkiem", w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Qtomo) Błednie ustawiona przezroczystość postaci Miu w oknie STATUSU DRUŻYNY. Zmieniono kolor tła.
- (Qtomo) Naprawiono długie opóźnienie przywracania muzyki po losowych walkach na mapie świata (Filsagram).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BROŃ PODRĘCZNA oraz usunięto konfliktujące komendy BASTIONU i DOD. ATAKU. Usunieto niepotrzebne okno wiadomośZgodze Zgodze ci (BUGTRACK) pojawiające się podczas używania tej zdolności przez Miu.
- (Qtomo) Poprawiono zacinające się zdarzenie po pokonaniu robali w Starej Sztolni, które wywoływało wyzwanie przeszukiwania po walce. Po pomyślnym odnalezieniu przedmiotu zdarzenie nie przywracało pełnej kontroli postaci.
- (Qtomo) Dodano przełącznik, który zamyka drzwi w domu Sanagiego (drzwi do pokoju Selyi bywały otwarte, więc Sanagi pukał w otwarte drzwi) podczas scenki powrotu.
- (Qtomo) Naprawiono błędnie wyświetlaną animację ZMĘCZENIA podczas walki (odpalala się podczas aktywacji HEROICZNEGO KRESTU).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BESTIOZNAWSTWO. Zdolność mimo obecności na liście była niedostępna (szara). Uzupełniono też brakujące animacje do tej zdolności.Koszt aktywacji zdolnośći podniediony do [1] Punktu Mocy (fabularnie powiązano zdolność z metamagią).
- (Qtomo) Poprawiono wyświetlanie nazw w oknach wyzwań podczas interakcji z Pełzakami w Starej Sztolni (pojawiała się nazwa Profesor).
- (Otomo) Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie animacji Sanagiego po jednym z wariantów wyzwań zastraszania (płonący Sanagi). Dodano linijke kodu, która usuwa stan powiązany z animacją.
- (Qtomo) Poprawiono oddawanie questa związanego z Chorobą Lądową. Od teraz po uzyskaniu wymaganego przedmiotu, podczas dialogu z Kapitanem pojawi się odpowiednia opcja w menu wyboru dialogu.
- (Qtomo) Poprawiono błędne ustawienie kamery podczas dodatkowej sceny walki Luny i Sanagiego (Heroiczne Kresty).
- (Qtomo) Poprawiono niewłaściwy backdrop podczas walki Luny i Sanagiego (tło zmieniało się po pierwszej sekswencji kontrczarowania).
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlane animacje podczas rozmowyu Luny i Sanagiego w paśmie górskim Manaden (pojawiały się dwie postacie Luny i animacje emocji wyświetlane były w nieodpowiednich miejscach).
- (Qtomo) Poprawiono styl i działanie scenki po zastraszeniu Druida. Miu nie znika już po środku mapy i dodano pełne grafiki postaci dla obu rozmówców. Scenka blokowała również dostęp do menu TBS. Dodano też krótki monolog związany z tą sytuacją gdy Sanagi zapuka do drzwi jej domu.
- (Qtomo) Usunięto problem ustawianiem Miu statusu WĄTŁOŚCI po pierwszej wizycie w Kąciku po Godzinach.
* - literowki w quescie z dziadkiem (Mori),uciete napisy
- dodac mozliwosc kupienia fifki u dilera w porcie
- poprawic efekt palenia fifki
- poprawic charset znaku w Syrennie
- zrobic aby dod. atak zadawal chociaz 1 punkt obrazen
- po 1 kaciku miesza scene zakonczenia gry z tlem kacika
- dodac jingiel do awansu miu
- przy ponownych rzutach na wiele poziomow nie ma zapytania o ponowienie rzutu na cechy
- przesunieta cyferka przy dowodzeniu i watlosci u miu Madrosc
- zmienia sie charset sanagiego na duzy podczas animacji spostrzegawczosci na mapie swiata
- charset sanagiego niepootrzebnie przyspiesza po walce losowej
- poprawic bonus po zastraszaniu
- poprawic animacje ucieczki z walki Sanagiego
- nie przywraca koloru po animacji luny wyczuwanie aury (nie przywraca tez menusow)
- informacja o zlamaniu sie krzywego klucza po uzyciu wytrychu na skrzyni w gorach Manaden
- zle wyswietlana animacja relacji + z luna podczas 1 wyboru dialogu opuszcaania gor
- nie przywraca malego charsetu bohatera po konfrontacji z widmem (i szybkosci poruszania na mapie)
- dziwna reakcja dialogu po odkryciu sposobu na widma
- zaimplementowac niebieski wykrzykinik do vyrrany
- migajace swiatlo lampy w zdfarzeniach losowych w Manaden
- nie przywraca domyslnej grafiki systemu po zdarzeniu losowym w Manaden (niebieskim)
- sprawdzic czy mdlosci w gorach sa prawidlowo przypisywane (Sanagi dostal mdlosci mimo zdania wszystkich testow)
- walka z dronem (TBS) automatycznie wyszlo z walki po kilku probach poddania sie
- Wykrycie aury sanagiego nie pozwala na uzycie swiatla przeciwko potworowi
- delikatnie skrocic animacje wyczuwania aury luny
- zwiększyc premie za przepedzenie zjawy\
- brak animacji zamieci na mapie glownej Alfaron
- zly system graphic po wejsciu do stacji w alfaron
- po nieuidanej probie odblokowania zamka luna blokuje wejscie do kasy
- nie aktywuje sie wvent w pokoju hotelowym jak luna bada pokoj
- nie znika charset kamery w scenie otwierajacej 3 rozdzial
######## DO POTWIERDZENIA #######################
- bledne statystyki madrosci po walce z lUna (w******** na +5)
- (WINA NIE LEŻY W SKRYPCIE WYŚWIETLANIA, WARTOŚCI OBLICZANE SĄ PRAWIDŁOWO) - źle wyświetla wartosc konstytucji powyzej 13
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - blad pyrzywracania charsetu po walce normalnej
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - w walkach losowych na mapie swiata zalaczaja sie wyzwania spostrezegawczosci dla miu gdy nie ma jej w druzynie i dla sanagiego gdy nie ma zdolnosci
- nie znika swiatlo ksiezyca w nocy
#################################################
- (W TEORII ROZWIĄZANY, OBSERWOWAĆ) - błąd ilości siły i zręczności po wizycuie w podziemiach (tam kiedy miu ma dostac slabosc); mozliwe powiazanie z mikstura zrecznosci
(-40) - (-30) - Antagonizm / Nienawiść
(-30) - (-20) - Denerwujący / Tolerowany z konieczności
(-20) - (-10) - Drażniący / Niezręczny
(-10) - (10) - Neutralny, z tym, że wartości poniżej [0] potrafią wywoływać nieszkodliwe scenki negatywne, a te powyżej pozytywne
(10) - (20) - Towarzysze / Kompani
(20) - (30) - Przyjacielska
(30) - (40) - Miłość / Braterstwo
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 27 paź 2019, 21:15
autor: Konradix
A to z Polskimi znaczkami to chodziło mi o sam instalator, ale mniejsza.
Więc grałem troche, doszedłem do tej drugiej wioski, potem szukałem walk na mapce i gdy wpadłem w jedną zabili mnie odrazu bo z jakiegoś powodu miałem max 1 HP. Wczytałem save i patrze w menu status, że miałem mega minusy do wszystkiego (i minus na Miu do HP) mimo tego, że nie miałem nic negatywnego. Nie pamiętam co mogłem zrobić żeby to się stało.
I swoją drogą to wydaje mi się że SFXy są za głośne. Np. w wiosce muzyka ledwie gra a kurczaki sie wydzierają, tak samo z szumem rzeki na ścieżce do akademii.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 28 paź 2019, 07:25
autor: AkiNebula_e
Więc grałem troche, doszedłem do tej drugiej wioski, potem szukałem walk na mapce i gdy wpadłem w jedną zabili mnie odrazu bo z jakiegoś powodu miałem max 1 HP. Wczytałem save i patrze w menu status, że miałem mega minusy do wszystkiego (i minus na Miu do HP) mimo tego, że nie miałem nic negatywnego. Nie pamiętam co mogłem zrobić żeby to się stało.
Dokładnie. To jest błąd, który tropie od miesiąca i nie mogę przyszpilić co go wywołuje (w którym miejscu, po wykonaniu jakiej czynności). Zmniejsza budowe i zwinność. Odpaliłem sejwa i sprawdziłem. To musi być w takim razie coś przed wyjściem na mapę świata czyli zawęża to zakres poszukiwań do Akademii i Sylenny.
Jak już wspomniałem, załadowałem sejwa i sprawdziłem. Doceniam i dziękuje.
I swoją drogą to wydaje mi się że SFXy są za głośne. Np. w wiosce muzyka ledwie gra a kurczaki sie wydzierają, tak samo z szumem rzeki na ścieżce do akademii.
Szczerze, też miałem takie wrażenie ale póki nikt nie zwrócił na to uwagi to olewałem to. Do zrobienia.
Edit #1
Podejrzewam, że problem może leżeć w skrypcie głodu i pragnienia oraz jakichś niewłaściwych wartościach klas, między którymi Sanagi wielokrotnie przeskakuje jako forma obejścia pewnych ograniczeń silnika. Właśnie nad tym pracuje. Zobacze jakie będą tego efekty. Na pewno zmieniłem już działanie stanów głodu i pragnienia. Intelekt (punkty MP) oraz Kostytcja (punkty HP) nie bedą poddawane wpływowi tego stanu (był problem z przywracaniem początkowych wartości).
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 28 paź 2019, 23:17
autor: Konradix
Problem leży w czymś głupszym... Teraz zauważyłem, że jak przeczytałem ten znak na mapce świata to zmniejszyło mi właśnie te statystyki.
Tak apropos: chyba przeszukałem całą mapkę i żadnej fajki dla pustelnika nie mogę znaleść (chyba że to dopiero można później, pamiętam że jak grałem w demko kiedyś to chyba też jej nie znalazłem).
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 29 paź 2019, 00:05
autor: AkiNebula_e
O jaa. W zyciu bym na to nie wpadl. Pewnie do testowania czegos bylo potrzebne i poten o tym zapomnialen. No niemniej sklonilo mnie to do przerobienia kilku rzeczy i dzieki temu wychwycilem nieprawidlowosci. Jestem w robocie dzisiaj w nocy, ale zaraz po powrocie poprawie ten blad.
Fifke obecnie mozna znalezc w zdarzeniu losowym na drodze, tam gdzie ta kupka zielonych smieci lezy na srodku. To jest RNG wiec szansa jest 25% na znalezienie tego przedmiotu.
Quest z Morrisonem jest aktualnie poprawiany, w porcie bedzie dealer, od ktorego opcjonalnie bedzie mozna fifke kupic zamiast szukac na mapie.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 18 lis 2019, 22:52
autor: Lemoore
Dobrze widzieć, że projekt ciągle żyje i ma się dobrze. Ostatni raz grałem w SD chyba z sześć lat temu i naprawdę przyjemnie było wrócić. Podczas przejścia wyłapałem kilka błędów w tym jeden psujący rozgrywkę:
- Podczas sekwencji z odprowadzaniem Miu nie da się wejść w interakcje z drzwiami: https://www73.zippyshare.com/v/M35xy4Vj/file.html - błąd na tym save -ie powtarzał się nawet podczas powtórzenia sekwencji w podziemiach ale niestety poprzedni save nadpisałem.
Myślę, że błąd jak parę innych związany jest z faktem, że przechodziłem grę bez Miu czego gra w wielu miejscach nie uwzględniała jak np właśnie podczas rzeczonej sekwencji. Parę innych mniej istotnych błędów :
- Podczas zastraszania druida pojawia się reakcja Miu mimo, że nie jest drużynie,
- Jeśli Sanagiemu wejdzie test spostrzegawczości pojawi się również grafika Miu
- Po walce z grupą czterech zbirów w tym jeden II poziomu ekran robi się czarny i jedynym sposobem pozbycia się go jest wejście po omacku do menu i wciskanie losowych przycisków.
Spoiler:
Btw. Czy teleport w jaskini związany jest z jakąś zagadką? U mnie pojawia się czarny ekran którego trzeba się pozbywać za pomocą menu. Podejrzewam, że powinno się tam dać jakoś znaleźć krest do walki z Luną, ale nie mogę wyłapać jak.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 20 lis 2019, 14:05
autor: AkiNebula_e
Większość błędów, o których wspominałeś Lemoore jest już poprawiona, ale znalazłeś parę rzeczy, które nadal przeoczyłem.
- Wg. planu, w jaskini musisz posiadać Lampę Naftową aby rozświetlić korytarz po drugiej stronie. Powinno się pojawić wtedy owalne pole widzenia dookoła bohatera, podobne jak w grze Hope.
- System walki sprawiał problemy, w szczególności wywalało błędy podczas kilkukrotnego używania Ostrożnego Ataku oraz Szarży. Zostało już to naprawione. Przyjrzę się też walką z minibossami (właśnie walka z dużą grupą i jednym 2 poziomu jest traktowana jako takowa).
- Faktycznie, interakcje z Miu mogą się pojawiać nawet gdy jej nie ma, przeoczenie z użyciem warunku. Przyjże się temu w najbliższym czasie.
Dziękuje za feedback, niedawno skończyliśmy testować grę aż do połowy drugiego rozdziału i znalazło się trochę tego. W międzyczasie przygotowywuje też Hope do ponownego wypuszczenia z poprawioną rozgrywką i błędami. Tam jest mniej pracy bo i projekt mniejszy i odpada mechanika walki, która najbardziej się buguje.
Co do sejwa sprawdzę go później, jak się ogarnę z robota trochę i dam Ci znać.
edit:
Właśnie poprawiam jeszcze parę rzeczy w Vyrranie (1 lokacja w grze), zmianie ulega quest z Mistrzem Magii (dodatkowe możliwości jego rozwiązania). Po poprawieniu tych błędów udostępnię kolejną wersję. Niestety 2 rozdział nadal będzie posiadał swoją paczkę błędów (na szczęście z tego co wychwyciliśmy, nie są to błędy krytyczne), ale nie chcę też odwlekać kolejnych aktualizacji wiedząc, że w aktualnie dostępnej do pobrania wersji są dość poważne błędy, które już zdążyłem wyeliminować.
W spojlerze umieszczam aktualny Dziennik Zmian. Jak widać masa rzeczy została zrobiona, ale kolejna partia czeka już na poprawki:
Spoiler:
W nawiasie za myślnikiem pojawi się imię lub nick osoby, która wychwyciła błąd lub zaproponowała usprawnienie w ramach uznania za wkład
pracy w powstanie tej gry.
[WERSJA 1.1]
- (Aki) Poprawiono źle wyświetlone facesety Kazena i innych postaci, które powiązane były z tym konkretnym plikiem
- (Aki) Poprawiono dialogi w scenie otwierającej gre (w szkole), usunięto błędy, zmieniono tekst wykładu by prawidłowo odwzorowywał historię świata oraz dodano kilka drobiazgów do reakcji uczniów.
- (Aki) W kluczowych scenach, gdzie występuje wiele postaci dodano chmurki pokazujące kto aktualnie się wypowiada.
- (Aki) Dodano niewielką animację Miu podczas sceny otwierającej (w szkole)
- (Aki) Poprawiono opis podczas czytania książek w scenie otwierającej (w szkole) by zgadzała się z zaktualizowaną historią świata.
- (Aki) Poprawiono błędy rzeczowe w samouczku dotyczącym WYZWAŃ SYTUACYJNYCH oraz jego czytelność
- (Aki) Przepisano na nowo scenkę z Bogusiem (to był cud, że ona jakoś działała) oraz poprawiono teksty i dodano drobne animacje, poprawiono ciag przyczynowo-skutkowy.
[WERSJA 1.1a]
- (Soul) Poprawiono liczne ghost walki po licznych scenkach. Zaimplementowano fix w trybie biegania (w razie wystapienia jeszcze problemu wystarczy wlaczyc na chwile tryb biegania)
- (Qtomo) Poprawiono krytyczny błąd podczas rozmowy Kazena i Sanagiego w drodze do Sylenny, nie odpalało się zdarzenie rozmowy.
- (Qtomo) Poprawiono źle działającą zdolność Walka Dwiema Brońmi. Wybór pokazywał się bez względu na posiadaną zdolność.
- (Qtomo) Poprawiono źle wyświetlany faceset Miu podczas pierwszej rozmowy z nią.
[WERSJA 1.2]
- (Aki) Zmiany w wewnętrznych danych pliku wykonywalnego gry (dodano informację o wersji bezpośrednio do pliku); plik wykonywalny otrzymał własną ikonę
- (Aki) Wyśrodkowano charset bocznych drzwi, teraz wyświetlane są po środku kafelka.
- (Aki) Dodano nową zdolność początkową "Dyplomacja"; nie można zdobyć jej w 1 rodziale poza początkowym wyborem
- (Aki) Naprawiono błędnie wyświetlane wartośći cech Intelektu i Konstytucji podczas bycia w stanie głodu
- (Aki) Zmieniono sposób przeliczania modyfikatorów cech (błędne liczenie MOD. powyżej [+3])
- (Aki) Dodano dedykowany instalator, który automatycznie wgrywa brakujące czcionki do systemu. Gra od tego momentu nie wymaga instalacji RTP ani ręcznego wgrywania czcionek
- (Aki) Dokonano drobnych poprawek w dialogu Kazena z Sanagim po wizycie u dyrektora.
- (Aki) Naprawiono mały błąd sprawiający, że "kręcąca się w kółko" dziewczyna na korytarzu potrafiła wkomponować się w ścianę po zakończeniu dialogu.
- (Soul) Uzupełniono brakujące pliki zasobów gry (zła wersja charsetu Sanagiego oraz brak animacji "emo2")
[WERSJA 1.2a]
- (Aki) Wprowadzono niewielkie zmiany w dialogu Miu i Sanagiego po wizycie u dyrektora (korekty treści dialogu i dodano kilka wariantów rozmowy związanych z różnymi finałami poprzednich zdarzeń); Zmieniono wygląd rozmowy (styl Visual Novel) i poprawiono błędnie wykorzystane zmienne i przełączniki.
- (Aki) Poprawiono działanie teleportu w chacie Druida (płynniejsze przejście między lokacjami, brak popingu elementów grafiki i nagłej zmiany tintu).
- (Aki) Poprawiono czytelność grafik Miu (źle wycięte obrazy z brzydkimi artefaktami na krawędziach).
- (Aki) Usunięto dublujące się wyzwania WIEDZY podczas ponawiania prób EMANACJI w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Aki) Naprawiono problem z błędnym przeliczaniem cech podczas awansowania bohaterem, ze stanem OPATRZNOŚĆ. Od teraz stan OPATRZNOŚCI jest dezaktywowany zaraz przed rozdawaniem punktów cech, po aktywacji AWANSU z MENU STATUSU.
- (Aki) Poprawiono błąd związany z Miksturą Zręczności I. Użyta na MIU, po upływie czasu działania nie przywracała jej poprzedniej wartośći cechy, a zamiast tego Sanagi obrywał po zwinności.
- (Aki) Wydłużono o 1 minutę czas działania Mikstury Zręczności I.
- (Aki) Poprawiono detekcję krytycznych punktów życia Sanagiego (przesunięto wymagania o 1%) ponieważ często bohater po osiągnięciu krytycznych punktów życia nie otrzymywał komendy BASTION.
- (Aki) Dodano łatkę w skrypcie SubsysOFF (wyłącznik dodatkowych systemów gry) aby przywracała animację biegu do normalnego stanu (w scenkach Sanagi miewał charset biegu gdy załączały się podczas aktywnego trybu biegania).
- (Aki) Zwiększono punkty życia Trutniowi i Łotrowi [II] by lepiej pełnili funkcję mini bossów.
- (Aki) Poprawiono działanie skryptu dobierającego muzykę do walk losowych. Zdarzało się, że odtwarzany był nie ten utwór, który był planowany (dodano linijki skryptu do przed każdym deskryptorem walki losowej).
- (Aki) Poprawiono estetykę i czytelność dialogów u Druida.
- (Aki) Usunięto błąd na początku gry, w klasie Sanagiego, który wywoływał animację gwaru w klasie, gdy gracz przeczytał książki na ławce bohatera.
- (Aki) Poprawiono błędnie przydzielane punkty cech na początku gry (podczas wstępnego przydzielania cech); zmieniono wpływ klas na cechy bohatera
- (Aki) Zmieniono nieznacznie mechanikę oddziaływania głodu i pragnienia na bohaterów. Wyrzucono specjalny wzór i oparto kary o ukryte stany PRAGNIENIA i GŁODU które wg. klasycznej mechaniki obniżają wartości cech o połowę. Głód i pragnienie nie zmniejsza już max. punktów życia, a odbierają [1] punkt każdego z nich co 20 kroków w trybie eksploracji.
- (Aki) Zablokowano możliwość awansowania postaci w momencie gdy ta jest pod wpływem stanów GŁODU lub PRAGNIENIA. Usuwa to całkowicie możliwość wystąpienia ew. błędu w obliczaniu wartości CECH, gdy te są obniżone przez efekty negatywnych stanów.
- (Aki) Zmieniono wyzwanie z INTELEKTU na WIEDZE dla Miu w Starej Sztolni, zaraz po wejściu do drugiej mapy. Wynika to z logicznego podejścia do wyniku testu, który prezentuje wiedzę i informacje.
- (Soul) Błędne działanie drzwi w sklepie z bronią, w Sylennie. Naprawiono usuwając nieaktualną stronę ze zdarzenia.
- (Qtomo) Błędne charsety wieszaków w domach, w sylennie oraz w domu Miu. Naprawiono przywracając odpowiednie pliki graficzne.
- (Qtomo) Nakładające się ID obrazów w menu drużyny / system (nie wyświetla punktów zdolności). Zredefiniowano ID obrazów.
- (Qtomo) Nie zamknięty event w domu Sanagiego pozwalał na nieskończone nabijanie relacji z Miu. Usunięto zduplikowaną stronę zdarzenia.
- (Qtomo) Brak przypomnienia o możliwości awansu poziomu w menu statusu (zmieniono ID obrazków: awans [50], dowodzenie [49], punkty zdolnośći [40,41] oraz stany [ID stanow powyżej 40 o dwa więcej]).
- (Qtomo) Przywrócono muzykę w lokacji z druidem (źle ustawiona opcja).
- (Qtomo) Wydłużono domyślną premię do czasu biegania bohatera.
- (Qtomo) Zwiększono o [25%] odporność Miu na ataki fizyczne zadawane przez bestie.
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlany charset "małej glisty" w Starej Sztolni (Stara Górka).
- (Qtomo) Zmniejszono cenę Koca Alchemicznego (z 200Ikr na 60Ikr).
- (Qtomo) Zmieniono opis i działanie przedmiotu NUDIUM VITARUM. Od teraz regeneruje 100% punktów życia i mocy oraz leczy CHOROBĘ.
- (Qtomo) Poprawiono błąd nie usuwający zestawu zdolnośći BASTION Sanagiego po odnowieniu punktów życia.
- (Qtomo) Usunięto błąd wyłączający rozszerzone opcje TBS (dialogi i testy, które pojawiają się przed walkami losowymi) po użyciu "OSTROŻNEGO ATAKU", po dostrzeżeniu przeciwników.
- (Qtomo) Poprawiono błąd, który błędnie wyświetlał przełącznik zdolności DOWODZENIE u postaci, które nie posiadały tej zdolności.
- (Qtomo) Zredagowano i poprawiono błędy w tekście związanym z "Magicznym Zamkiem", w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Qtomo) Błednie ustawiona przezroczystość postaci Miu w oknie STATUSU DRUŻYNY. Zmieniono kolor tła.
- (Qtomo) Naprawiono długie opóźnienie przywracania muzyki po losowych walkach na mapie świata (Filsagram).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BROŃ PODRĘCZNA oraz usunięto konfliktujące komendy BASTIONU i DOD. ATAKU. Usunieto niepotrzebne okno wiadomośZgodze Zgodze ci (BUGTRACK) pojawiające się podczas używania tej zdolności przez Miu.
- (Qtomo) Poprawiono zacinające się zdarzenie po pokonaniu robali w Starej Sztolni, które wywoływało wyzwanie przeszukiwania po walce. Po pomyślnym odnalezieniu przedmiotu zdarzenie nie przywracało pełnej kontroli postaci.
- (Qtomo) Dodano przełącznik, który zamyka drzwi w domu Sanagiego (drzwi do pokoju Selyi bywały otwarte, więc Sanagi pukał w otwarte drzwi) podczas scenki powrotu.
- (Qtomo) Naprawiono błędnie wyświetlaną animację ZMĘCZENIA podczas walki (odpalala się podczas aktywacji HEROICZNEGO KRESTU).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BESTIOZNAWSTWO. Zdolność mimo obecności na liście była niedostępna (szara). Uzupełniono też brakujące animacje do tej zdolności.Koszt aktywacji zdolnośći podniediony do [1] Punktu Mocy (fabularnie powiązano zdolność z metamagią).
- (Qtomo) Poprawiono wyświetlanie nazw w oknach wyzwań podczas interakcji z Pełzakami w Starej Sztolni (pojawiała się nazwa Profesor).
- (Otomo) Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie animacji Sanagiego po jednym z wariantów wyzwań zastraszania (płonący Sanagi). Dodano linijke kodu, która usuwa stan powiązany z animacją.
- (Qtomo) Poprawiono oddawanie questa związanego z Chorobą Lądową. Od teraz po uzyskaniu wymaganego przedmiotu, podczas dialogu z Kapitanem pojawi się odpowiednia opcja w menu wyboru dialogu.
- (Qtomo) Poprawiono błędne ustawienie kamery podczas dodatkowej sceny walki Luny i Sanagiego (Heroiczne Kresty).
- (Qtomo) Poprawiono niewłaściwy backdrop podczas walki Luny i Sanagiego (tło zmieniało się po pierwszej sekswencji kontrczarowania).
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlane animacje podczas rozmowyu Luny i Sanagiego w paśmie górskim Manaden (pojawiały się dwie postacie Luny i animacje emocji wyświetlane były w nieodpowiednich miejscach).
- (Qtomo) Poprawiono styl i działanie scenki po zastraszeniu Druida. Miu nie znika już po środku mapy i dodano pełne grafiki postaci dla obu rozmówców. Scenka blokowała również dostęp do menu TBS. Dodano też krótki monolog związany z tą sytuacją gdy Sanagi zapuka do drzwi jej domu.
- (Qtomo) Usunięto problem ustawianiem Miu statusu WĄTŁOŚCI po pierwszej wizycie w Kąciku po Godzinach.
- (Konradix) Drogowskaz na drodze między Sylenną, a Verdun po kliknięciu redukował drastycznie wartości HP i Zwinności; usunięto niepotrzebne linijki kodu, który zapewne kiedyś był wykorzystywany do testów. Poprawiono również sprajt owego drogowskazu.
* - literowki w quescie z dziadkiem (Mori),uciete napisy
- dodac mozliwosc kupienia fifki u dilera w porcie
- poprawic efekt palenia fifki
- poprawic charset znaku w Syrennie
- zrobic aby dod. atak zadawal chociaz 1 punkt obrazen
- po 1 kaciku miesza scene zakonczenia gry z tlem kacika
- dodac jingiel do awansu miu
- przy ponownych rzutach na wiele poziomow nie ma zapytania o ponowienie rzutu na cechy
- przesunieta cyferka przy dowodzeniu i watlosci u miu Madrosc
- zmienia sie charset sanagiego na duzy podczas animacji spostrzegawczosci na mapie swiata
- charset sanagiego niepootrzebnie przyspiesza po walce losowej
- poprawic bonus po zastraszaniu
- poprawic animacje ucieczki z walki Sanagiego
- nie przywraca koloru po animacji luny wyczuwanie aury (nie przywraca tez menusow)
- informacja o zlamaniu sie krzywego klucza po uzyciu wytrychu na skrzyni w gorach Manaden
- zle wyswietlana animacja relacji + z luna podczas 1 wyboru doialogu opuszcaania gor
- nie przywraca malego charsetu bohatera po konfrontacji z widmem (i szybkosci poruszania na mapie)
- dziwna reakcja dialogu po odkryciu sposobu na widma
- zaimplementowac niebieski wykrzykinik do vyrrany
- migajace swiatlo lampy w zdfarzeniach losowych w Manaden
- nie przywraca domyslnej grafiki systemu po zdarzeniu losowym w Manaden (niebieskim)
- sprawdzic czy mdlosci w gorach sa prawidlowo przypisywane (Sanagi dostal mdlosci mimo zdania wszystkich testow)
- walka z dronem (TBS) automatycznie wyszlo z walki po kilku probach poddania sie
- Wykrycie aury sanagiego nie pozwala na uzycie swiatla przeciwko potworowi
- delikatnie skrocic animacje wyczuwania aury luny
- zwiększyc premie za przepedzenie zjawy\
- brak animacji zamieci na mapie glownej Alfaron
- wejscie do menu w jaskini (bez lampy) usuwa ciemnosc
- poprawic zbierznosc wydarzen gdy miu nie ma w druzynie
- zly system graphic po wejsciu do stacji w alfaron
- po nieuidanej probie odblokowania zamka luna blokuje wejscie do kasy
- nie aktywuje sie wvent w pokoju hotelowym jak luna bada pokoj
- nie znika charset kamery w scenie otwierajacej 3 rozdzial
- odwrotne wyswietlanie premi z opatrznosci (cecha)
######## DO POTWIERDZENIA #######################
- bledne statystyki madrosci po walce z lUna (w******** na +5)
- (WINA NIE LEŻY W SKRYPCIE WYŚWIETLANIA, WARTOŚCI OBLICZANE SĄ PRAWIDŁOWO) - źle wyświetla wartosc konstytucji powyzej 13
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - blad pyrzywracania charsetu po walce normalnej
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - w walkach losowych na mapie swiata zalaczaja sie wyzwania spostrezegawczosci dla miu gdy nie ma jej w druzynie i dla sanagiego gdy nie ma zdolnosci
- nie znika swiatlo ksiezyca w nocy
#################################################
- (W TEORII ROZWIĄZANY, OBSERWOWAĆ) - błąd ilości siły i zręczności po wizycuie w podziemiach (tam kiedy miu ma dostac slabosc); mozliwe powiazanie z mikstura zrecznosci
(-40) - (-30) - Antagonizm / Nienawiść
(-30) - (-20) - Denerwujący / Tolerowany z konieczności
(-20) - (-10) - Drażniący / Niezręczny
(-10) - (10) - Neutralny, z tym, że wartości poniżej [0] potrafią wywoływać nieszkodliwe scenki negatywne, a te powyżej pozytywne
(10) - (20) - Towarzysze / Kompani
(20) - (30) - Przyjacielska
(30) - (40) - Miłość / Braterstwo
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 21 lis 2019, 00:24
autor: Lemoore
Natrafiłem na jeszcze jeden ciekawy (chyba) błąd: ekran od stanu zjarany nie znika po zniknięciu stanu. Bug wydarzył się w jaskini - stan zjarany został przykryty podczas walki stanem ogłuszony (od grzyba). Po zniknięciu ogłuszenia stan zjarany zniknął ale ekran pozostał. Jak chcesz to podeśle save'a.
Spoiler:
Tak przy okazji to sekwencja z krestem bardzo ciekawa - podobają mi się arty płonącego miasta
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 22 gru 2019, 16:52
autor: AkiNebula_e
Większość błędów, o których wspominałeś Lemoore jest już poprawiona, ale znalazłeś parę rzeczy, które nadal przeoczyłem.
- Wg. planu, w jaskini musisz posiadać Lampę Naftową aby rozświetlić korytarz po drugiej stronie. Powinno się pojawić wtedy owalne pole widzenia dookoła bohatera, podobne jak w grze Hope.
- System walki sprawiał problemy, w szczególności wywalało błędy podczas kilkukrotnego używania Ostrożnego Ataku oraz Szarży. Zostało już to naprawione. Przyjrzę się też walką z minibossami (właśnie walka z dużą grupą i jednym 2 poziomu jest traktowana jako takowa).
- Faktycznie, interakcje z Miu mogą się pojawiać nawet gdy jej nie ma, przeoczenie z użyciem warunku. Przyjże się temu w najbliższym czasie.
Dziękuje za feedback, niedawno skończyliśmy testować grę aż do połowy drugiego rozdziału i znalazło się trochę tego. W międzyczasie przygotowywuje też Hope do ponownego wypuszczenia z poprawioną rozgrywką i błędami. Tam jest mniej pracy bo i projekt mniejszy i odpada mechanika walki, która najbardziej się buguje.
Co do sejwa sprawdzę go później, jak się ogarnę z robota trochę i dam Ci znać.
edit:
Właśnie poprawiam jeszcze parę rzeczy w Vyrranie (1 lokacja w grze), zmianie ulega quest z Mistrzem Magii (dodatkowe możliwości jego rozwiązania). Po poprawieniu tych błędów udostępnię kolejną wersję. Niestety 2 rozdział nadal będzie posiadał swoją paczkę błędów (na szczęście z tego co wychwyciliśmy, nie są to błędy krytyczne), ale nie chcę też odwlekać kolejnych aktualizacji wiedząc, że w aktualnie dostępnej do pobrania wersji są dość poważne błędy, które już zdążyłem wyeliminować.
W spojlerze umieszczam aktualny Dziennik Zmian. Jak widać masa rzeczy została zrobiona, ale kolejna partia czeka już na poprawki:
Spoiler:
W nawiasie za myślnikiem pojawi się imię lub nick osoby, która wychwyciła błąd lub zaproponowała usprawnienie w ramach uznania za wkład
pracy w powstanie tej gry.
[WERSJA 1.1]
- (Aki) Poprawiono źle wyświetlone facesety Kazena i innych postaci, które powiązane były z tym konkretnym plikiem
- (Aki) Poprawiono dialogi w scenie otwierającej gre (w szkole), usunięto błędy, zmieniono tekst wykładu by prawidłowo odwzorowywał historię świata oraz dodano kilka drobiazgów do reakcji uczniów.
- (Aki) W kluczowych scenach, gdzie występuje wiele postaci dodano chmurki pokazujące kto aktualnie się wypowiada.
- (Aki) Dodano niewielką animację Miu podczas sceny otwierającej (w szkole)
- (Aki) Poprawiono opis podczas czytania książek w scenie otwierającej (w szkole) by zgadzała się z zaktualizowaną historią świata.
- (Aki) Poprawiono błędy rzeczowe w samouczku dotyczącym WYZWAŃ SYTUACYJNYCH oraz jego czytelność
- (Aki) Przepisano na nowo scenkę z Bogusiem (to był cud, że ona jakoś działała) oraz poprawiono teksty i dodano drobne animacje, poprawiono ciag przyczynowo-skutkowy.
[WERSJA 1.1a]
- (Soul) Poprawiono liczne ghost walki po licznych scenkach. Zaimplementowano fix w trybie biegania (w razie wystapienia jeszcze problemu wystarczy wlaczyc na chwile tryb biegania)
- (Qtomo) Poprawiono krytyczny błąd podczas rozmowy Kazena i Sanagiego w drodze do Sylenny, nie odpalało się zdarzenie rozmowy.
- (Qtomo) Poprawiono źle działającą zdolność Walka Dwiema Brońmi. Wybór pokazywał się bez względu na posiadaną zdolność.
- (Qtomo) Poprawiono źle wyświetlany faceset Miu podczas pierwszej rozmowy z nią.
[WERSJA 1.2]
- (Aki) Zmiany w wewnętrznych danych pliku wykonywalnego gry (dodano informację o wersji bezpośrednio do pliku); plik wykonywalny otrzymał własną ikonę
- (Aki) Wyśrodkowano charset bocznych drzwi, teraz wyświetlane są po środku kafelka.
- (Aki) Dodano nową zdolność początkową "Dyplomacja"; nie można zdobyć jej w 1 rodziale poza początkowym wyborem
- (Aki) Naprawiono błędnie wyświetlane wartośći cech Intelektu i Konstytucji podczas bycia w stanie głodu
- (Aki) Zmieniono sposób przeliczania modyfikatorów cech (błędne liczenie MOD. powyżej [+3])
- (Aki) Dodano dedykowany instalator, który automatycznie wgrywa brakujące czcionki do systemu. Gra od tego momentu nie wymaga instalacji RTP ani ręcznego wgrywania czcionek
- (Aki) Dokonano drobnych poprawek w dialogu Kazena z Sanagim po wizycie u dyrektora.
- (Aki) Naprawiono mały błąd sprawiający, że "kręcąca się w kółko" dziewczyna na korytarzu potrafiła wkomponować się w ścianę po zakończeniu dialogu.
- (Soul) Uzupełniono brakujące pliki zasobów gry (zła wersja charsetu Sanagiego oraz brak animacji "emo2")
[WERSJA 1.2a]
- (Aki) Wprowadzono niewielkie zmiany w dialogu Miu i Sanagiego po wizycie u dyrektora (korekty treści dialogu i dodano kilka wariantów rozmowy związanych z różnymi finałami poprzednich zdarzeń); Zmieniono wygląd rozmowy (styl Visual Novel) i poprawiono błędnie wykorzystane zmienne i przełączniki.
- (Aki) Poprawiono działanie teleportu w chacie Druida (płynniejsze przejście między lokacjami, brak popingu elementów grafiki i nagłej zmiany tintu).
- (Aki) Poprawiono czytelność grafik Miu (źle wycięte obrazy z brzydkimi artefaktami na krawędziach).
- (Aki) Usunięto dublujące się wyzwania WIEDZY podczas ponawiania prób EMANACJI w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Aki) Naprawiono problem z błędnym przeliczaniem cech podczas awansowania bohaterem, ze stanem OPATRZNOŚĆ. Od teraz stan OPATRZNOŚCI jest dezaktywowany zaraz przed rozdawaniem punktów cech, po aktywacji AWANSU z MENU STATUSU.
- (Aki) Poprawiono błąd związany z Miksturą Zręczności I. Użyta na MIU, po upływie czasu działania nie przywracała jej poprzedniej wartośći cechy, a zamiast tego Sanagi obrywał po zwinności.
- (Aki) Wydłużono o 1 minutę czas działania Mikstury Zręczności I.
- (Aki) Poprawiono detekcję krytycznych punktów życia Sanagiego (przesunięto wymagania o 1%) ponieważ często bohater po osiągnięciu krytycznych punktów życia nie otrzymywał komendy BASTION.
- (Aki) Dodano łatkę w skrypcie SubsysOFF (wyłącznik dodatkowych systemów gry) aby przywracała animację biegu do normalnego stanu (w scenkach Sanagi miewał charset biegu gdy załączały się podczas aktywnego trybu biegania).
- (Aki) Zwiększono punkty życia Trutniowi i Łotrowi [II] by lepiej pełnili funkcję mini bossów.
- (Aki) Poprawiono działanie skryptu dobierającego muzykę do walk losowych. Zdarzało się, że odtwarzany był nie ten utwór, który był planowany (dodano linijki skryptu do przed każdym deskryptorem walki losowej).
- (Aki) Poprawiono estetykę i czytelność dialogów u Druida.
- (Aki) Usunięto błąd na początku gry, w klasie Sanagiego, który wywoływał animację gwaru w klasie, gdy gracz przeczytał książki na ławce bohatera.
- (Aki) Poprawiono błędnie przydzielane punkty cech na początku gry (podczas wstępnego przydzielania cech); zmieniono wpływ klas na cechy bohatera
- (Aki) Zmieniono nieznacznie mechanikę oddziaływania głodu i pragnienia na bohaterów. Wyrzucono specjalny wzór i oparto kary o ukryte stany PRAGNIENIA i GŁODU które wg. klasycznej mechaniki obniżają wartości cech o połowę. Głód i pragnienie nie zmniejsza już max. punktów życia, a odbierają [1] punkt każdego z nich co 20 kroków w trybie eksploracji.
- (Aki) Zablokowano możliwość awansowania postaci w momencie gdy ta jest pod wpływem stanów GŁODU lub PRAGNIENIA. Usuwa to całkowicie możliwość wystąpienia ew. błędu w obliczaniu wartości CECH, gdy te są obniżone przez efekty negatywnych stanów.
- (Aki) Zmieniono wyzwanie z INTELEKTU na WIEDZE dla Miu w Starej Sztolni, zaraz po wejściu do drugiej mapy. Wynika to z logicznego podejścia do wyniku testu, który prezentuje wiedzę i informacje.
- (Soul) Błędne działanie drzwi w sklepie z bronią, w Sylennie. Naprawiono usuwając nieaktualną stronę ze zdarzenia.
- (Qtomo) Błędne charsety wieszaków w domach, w sylennie oraz w domu Miu. Naprawiono przywracając odpowiednie pliki graficzne.
- (Qtomo) Nakładające się ID obrazów w menu drużyny / system (nie wyświetla punktów zdolności). Zredefiniowano ID obrazów.
- (Qtomo) Nie zamknięty event w domu Sanagiego pozwalał na nieskończone nabijanie relacji z Miu. Usunięto zduplikowaną stronę zdarzenia.
- (Qtomo) Brak przypomnienia o możliwości awansu poziomu w menu statusu (zmieniono ID obrazków: awans [50], dowodzenie [49], punkty zdolnośći [40,41] oraz stany [ID stanow powyżej 40 o dwa więcej]).
- (Qtomo) Przywrócono muzykę w lokacji z druidem (źle ustawiona opcja).
- (Qtomo) Wydłużono domyślną premię do czasu biegania bohatera.
- (Qtomo) Zwiększono o [25%] odporność Miu na ataki fizyczne zadawane przez bestie.
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlany charset "małej glisty" w Starej Sztolni (Stara Górka).
- (Qtomo) Zmniejszono cenę Koca Alchemicznego (z 200Ikr na 60Ikr).
- (Qtomo) Zmieniono opis i działanie przedmiotu NUDIUM VITARUM. Od teraz regeneruje 100% punktów życia i mocy oraz leczy CHOROBĘ.
- (Qtomo) Poprawiono błąd nie usuwający zestawu zdolnośći BASTION Sanagiego po odnowieniu punktów życia.
- (Qtomo) Usunięto błąd wyłączający rozszerzone opcje TBS (dialogi i testy, które pojawiają się przed walkami losowymi) po użyciu "OSTROŻNEGO ATAKU", po dostrzeżeniu przeciwników.
- (Qtomo) Poprawiono błąd, który błędnie wyświetlał przełącznik zdolności DOWODZENIE u postaci, które nie posiadały tej zdolności.
- (Qtomo) Zredagowano i poprawiono błędy w tekście związanym z "Magicznym Zamkiem", w głównej grocie Starej Sztolni.
- (Qtomo) Błednie ustawiona przezroczystość postaci Miu w oknie STATUSU DRUŻYNY. Zmieniono kolor tła.
- (Qtomo) Naprawiono długie opóźnienie przywracania muzyki po losowych walkach na mapie świata (Filsagram).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BROŃ PODRĘCZNA oraz usunięto konfliktujące komendy BASTIONU i DOD. ATAKU. Usunieto niepotrzebne okno wiadomośZgodze Zgodze ci (BUGTRACK) pojawiające się podczas używania tej zdolności przez Miu.
- (Qtomo) Poprawiono zacinające się zdarzenie po pokonaniu robali w Starej Sztolni, które wywoływało wyzwanie przeszukiwania po walce. Po pomyślnym odnalezieniu przedmiotu zdarzenie nie przywracało pełnej kontroli postaci.
- (Qtomo) Dodano przełącznik, który zamyka drzwi w domu Sanagiego (drzwi do pokoju Selyi bywały otwarte, więc Sanagi pukał w otwarte drzwi) podczas scenki powrotu.
- (Qtomo) Naprawiono błędnie wyświetlaną animację ZMĘCZENIA podczas walki (odpalala się podczas aktywacji HEROICZNEGO KRESTU).
- (Qtomo) Naprawiono niewłaściwe działanie zdolności BESTIOZNAWSTWO. Zdolność mimo obecności na liście była niedostępna (szara). Uzupełniono też brakujące animacje do tej zdolności.Koszt aktywacji zdolnośći podniediony do [1] Punktu Mocy (fabularnie powiązano zdolność z metamagią).
- (Qtomo) Poprawiono wyświetlanie nazw w oknach wyzwań podczas interakcji z Pełzakami w Starej Sztolni (pojawiała się nazwa Profesor).
- (Otomo) Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie animacji Sanagiego po jednym z wariantów wyzwań zastraszania (płonący Sanagi). Dodano linijke kodu, która usuwa stan powiązany z animacją.
- (Qtomo) Poprawiono oddawanie questa związanego z Chorobą Lądową. Od teraz po uzyskaniu wymaganego przedmiotu, podczas dialogu z Kapitanem pojawi się odpowiednia opcja w menu wyboru dialogu.
- (Qtomo) Poprawiono błędne ustawienie kamery podczas dodatkowej sceny walki Luny i Sanagiego (Heroiczne Kresty).
- (Qtomo) Poprawiono niewłaściwy backdrop podczas walki Luny i Sanagiego (tło zmieniało się po pierwszej sekswencji kontrczarowania).
- (Qtomo) Poprawiono błędnie wyświetlane animacje podczas rozmowyu Luny i Sanagiego w paśmie górskim Manaden (pojawiały się dwie postacie Luny i animacje emocji wyświetlane były w nieodpowiednich miejscach).
- (Qtomo) Poprawiono styl i działanie scenki po zastraszeniu Druida. Miu nie znika już po środku mapy i dodano pełne grafiki postaci dla obu rozmówców. Scenka blokowała również dostęp do menu TBS. Dodano też krótki monolog związany z tą sytuacją gdy Sanagi zapuka do drzwi jej domu.
- (Qtomo) Usunięto problem ustawianiem Miu statusu WĄTŁOŚCI po pierwszej wizycie w Kąciku po Godzinach.
- (Konradix) Drogowskaz na drodze między Sylenną, a Verdun po kliknięciu redukował drastycznie wartości HP i Zwinności; usunięto niepotrzebne linijki kodu, który zapewne kiedyś był wykorzystywany do testów. Poprawiono również sprajt owego drogowskazu.
* - literowki w quescie z dziadkiem (Mori),uciete napisy
- dodac mozliwosc kupienia fifki u dilera w porcie
- poprawic efekt palenia fifki
- poprawic charset znaku w Syrennie
- zrobic aby dod. atak zadawal chociaz 1 punkt obrazen
- po 1 kaciku miesza scene zakonczenia gry z tlem kacika
- dodac jingiel do awansu miu
- przy ponownych rzutach na wiele poziomow nie ma zapytania o ponowienie rzutu na cechy
- przesunieta cyferka przy dowodzeniu i watlosci u miu Madrosc
- zmienia sie charset sanagiego na duzy podczas animacji spostrzegawczosci na mapie swiata
- charset sanagiego niepootrzebnie przyspiesza po walce losowej
- poprawic bonus po zastraszaniu
- poprawic animacje ucieczki z walki Sanagiego
- nie przywraca koloru po animacji luny wyczuwanie aury (nie przywraca tez menusow)
- informacja o zlamaniu sie krzywego klucza po uzyciu wytrychu na skrzyni w gorach Manaden
- zle wyswietlana animacja relacji + z luna podczas 1 wyboru doialogu opuszcaania gor
- nie przywraca malego charsetu bohatera po konfrontacji z widmem (i szybkosci poruszania na mapie)
- dziwna reakcja dialogu po odkryciu sposobu na widma
- zaimplementowac niebieski wykrzykinik do vyrrany
- migajace swiatlo lampy w zdfarzeniach losowych w Manaden
- nie przywraca domyslnej grafiki systemu po zdarzeniu losowym w Manaden (niebieskim)
- sprawdzic czy mdlosci w gorach sa prawidlowo przypisywane (Sanagi dostal mdlosci mimo zdania wszystkich testow)
- walka z dronem (TBS) automatycznie wyszlo z walki po kilku probach poddania sie
- Wykrycie aury sanagiego nie pozwala na uzycie swiatla przeciwko potworowi
- delikatnie skrocic animacje wyczuwania aury luny
- zwiększyc premie za przepedzenie zjawy\
- brak animacji zamieci na mapie glownej Alfaron
- wejscie do menu w jaskini (bez lampy) usuwa ciemnosc
- poprawic zbierznosc wydarzen gdy miu nie ma w druzynie
- zly system graphic po wejsciu do stacji w alfaron
- po nieuidanej probie odblokowania zamka luna blokuje wejscie do kasy
- nie aktywuje sie wvent w pokoju hotelowym jak luna bada pokoj
- nie znika charset kamery w scenie otwierajacej 3 rozdzial
- odwrotne wyswietlanie premi z opatrznosci (cecha)
######## DO POTWIERDZENIA #######################
- bledne statystyki madrosci po walce z lUna (w******** na +5)
- (WINA NIE LEŻY W SKRYPCIE WYŚWIETLANIA, WARTOŚCI OBLICZANE SĄ PRAWIDŁOWO) - źle wyświetla wartosc konstytucji powyzej 13
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - blad pyrzywracania charsetu po walce normalnej
- (NIE UDAŁO SIĘ PONOWNIE WYWOŁAĆ - OBSERWOWAĆ) - w walkach losowych na mapie swiata zalaczaja sie wyzwania spostrezegawczosci dla miu gdy nie ma jej w druzynie i dla sanagiego gdy nie ma zdolnosci
- nie znika swiatlo ksiezyca w nocy
#################################################
- (W TEORII ROZWIĄZANY, OBSERWOWAĆ) - błąd ilości siły i zręczności po wizycuie w podziemiach (tam kiedy miu ma dostac slabosc); mozliwe powiazanie z mikstura zrecznosci
(-40) - (-30) - Antagonizm / Nienawiść
(-30) - (-20) - Denerwujący / Tolerowany z konieczności
(-20) - (-10) - Drażniący / Niezręczny
(-10) - (10) - Neutralny, z tym, że wartości poniżej [0] potrafią wywoływać nieszkodliwe scenki negatywne, a te powyżej pozytywne
(10) - (20) - Towarzysze / Kompani
(20) - (30) - Przyjacielska
(30) - (40) - Miłość / Braterstwo
edit2. Skończyłem odświerzanie questa z pustelnikiem. Jego przebieg pozostaje taki sam, ale dodane zostały scenki z Miu (jeśli jest w drużynie) oraz dodano więcej możliwości zdobycia tego co dziadek potrzebuje. Jest to w sumie zwykły fetch quest, ale okraszony zdarzeniami fabularnymi, które przede wszystkim budują relację z Miu. Bez niej również można go ukończyć, ale nie będzie taki "soczysty" jak z nią.
Edit #2:
Poniżej udostępniam link do edycji 1.2a. Spis poprawek oraz zmian znajduje się zarówno w instalatorze jak i pliku TXT w folderze głównym gry (tam znajduje się pełny dziennik zmian). Serdecznie dziękuje każdemu, kto pomógł zlokalizować jakieś błędy. Każda z tych osób jest wyszczególniona w dzienniku zmian wg. zasług włożonych w poprawki gry.
ps. Zawsze się stresuje jak wypuszczam nową wersję, bo mam przeczucie, że coś pominąłem, że zaraz jakiś prosty błąd wyskoczy na początku i zepsuje całe doświadczenie. Nigdy chyba nie będę pewny swojej pracy ^^.
Rzeczy, które jeszcze pozostały do zrobienia (poza kontynuacją historii oczywiście)
- Zaktualizować wpisy w dzienniku i rozpocząć nowy rozdział wraz ze progresją gry.
- Upewnić się, że zdarzenia przewidziane dla Miu nie aktywują się gdy nie ma jej w drużynie.
- Upewnić się, że gra nie zawiesza się z czarnym ekranem po pewnej szczególnej zbieżności zdarzeń przed i po walkach systemu TBS
- Poprawić grafiki (kolory) okien systemowych w niektórych miejscach. Rozbieżność stylów między systemowym i dialogowym.
- Upewnić się, że cechy bazowe są prawidłowo wyświetlane i obliczane.
- Upewnić się, że usunięto w mapach lokalnych opcję zapisu (ustawioną dla testów gry) oraz wszystkie elementy (zdarzenia), które w tym samym celu zostały powrzucane na niektóre mapy, a które mogą zepsuć rozgrywkę w dalszej perspektywie.
Najprawdopodobniej sejwy z poprzedniej edycji będą niekompatybilne z obecną, ale nie jest to pewna informacja. Ilość zmian w głównych systemach gry (TBS) może doprowadzić do dziwnego działania już aktywnych w sejwach skryptów. Niemniej polecam spróbować.
Zaktualizowany został również 1 post tematu.
Tym samym zamykam swoją pracę na rok 2019 nad Sagą Demonów by od początku 2020 znów wziąć się do pracy i kontynuować historię. W międzyczasie poleci na serwer również zaktualizowana wersja Hope, mojego skromnego horroru również umiejscowionego w uniwersum Sagi Demonów. Chciałbym życzyć Wam wszystkim i twórcą, i graczom forum Gospody wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Oby były dla Was spokojne i pełne miłości, aby Jezus napełnił nadzieją i siłą do działania każdego z nas w tym nadchodzącym Nowym Roku. Oby polska scena RM długo się jeszcze trzymała bo kreatywność ludzi jest niesamowita. Życzę Wam / Nam wielu dobrych, polskich gier, zapału do pracy, świetnych historii oraz ciepłej atmosfery w tym naszym małym środowisku.
Re: [RM2k3] Saga Demonów [16+]
: 26 sty 2020, 20:57
autor: kenta
Jedna z ciekawszych RM'ówek w jakie grałem, nie mam za dużo do zarzucenia oprócz tego, że może mam jakąś trefną wersję, ale po trzecim zgonie (o ile ma to znaczenie) to "Klub po godzinach" kompletnie się zawiesza - nic się nie dzieje i jedyną opcją to alt+f4. Jest to w jakiejś innej wersji naprawione albo po prostu pech mnie złapał?
Edit: Dodatkowo mam problem z odprowadzeniem Miu do domu, nie mogę nic kompletnie zrobić, zero zdarzeń nic - zatrzymałem się dokładnie przed jej domem i nie mogę wejść z niczym w interakcje. Przeoczyłem coś może?