[RM2k3] Saga Demonów [16+]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Fear

Golden Forki 2016 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 2)
Posty: 850
Rejestracja: 31 lip 2009, 21:34
Lokalizacja: Białystok

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Fear »

Mantiq pisze:Można by zrobić ogniska, studnie jak w WA, fajnie by było.
Mantiq pisze:WA - Wrota Arkany (jest na forum).Niewiem, czy są tam studnie, ale fajnie by było jakby były.
Obrazek


Projekt trochę odstraszył jednak liczbą błędów, ale jeśli zapowiadasz odchudzony i poprawiony link, to czekam.
Rób grę! :-D
Ostatnia Łza (v1.03) 28.12.16
Obrazek
viewtopic.php?f=1&t=5549
Awatar użytkownika
Secretman
Posty: 491
Rejestracja: 12 kwie 2008, 19:12

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Secretman »

Wiedziałem, że już wcześniej ściągałem to grę, ale wtedy bardzo szybko ją wyłączyłem i usunąłem. Chyba z powodu bardzo długiego intra. Teraz jednak się spiąłem i po pobraniu dema i patcha(nie można było w jednym aktualnym linku zrobić? - w pierwszym poście też nie ma żadnych linków) koniec końców uruchomiłem SD. Moje pierwsze wrażenie - SD to bardzo rozbudowana gra(wybór opcji na początku, niepłytkie teksty, efektowne, choć dłuuuuugie intro, dobry mapping, muzyka może trochę za cicha, mój nick w Creditsach :lol: ). Jak to bywa przy takich grach(myślę, że SD można porównać do ToE, Perfect World czy Gromada) zdarzają się błędy(możliwość poruszania ekranem i wchodzenie do menu podczas intra, parę ortografów). Niestety po wybraniu jednej opcji przy wyjściu z klasy niestety coś się zepsuło i w efekcie chodziłem niewidzialnym bohaterem(widzę, że niektórzy się spotkali z tym błędem) - szkoda, bo chciałem jeszcze trochę pograć, bo wygląda obiecująco. Myślę, że tym razem szybciej wrócę do SD.
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Proszę o "feedback" o wszystkich błędach. Przez ostatnie tygodnie kazda wolna chwile poswiecalem, zeby znalezc z Zelgiem i naprawic jak najwiecej bledow. Jak widac nie wszystko jeszcze zostalo naprawione. Jesli wiedzialbym jaka opcja zostala wybranaw jakim miejscu to blad jestem w stanie wyeliminowac od reki.

Dziś wieczorem umieszczę wersje LITE dema, dla tych, których waga 120mb przygniata zostanie wersja 50mb z poprawkami. Jesli komus do tego czasu uda sie jeszcze znalezc jakies nbledy to zdaze je usunac. Pamietajcie, ze to nie tylko moja gra ale kazdego z was, ktory wlozy w nia czastke wlasnej inicjatywy, chocby przez informacje o bledach i to jak bedzie wygladac ostatecznie tez w pewnym stopniu zalezy od was, graczy.
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

Secretman pisze:Wiedziałem, że już wcześniej ściągałem to grę, ale wtedy bardzo szybko ją wyłączyłem i usunąłem. Chyba z powodu bardzo długiego intra.
Intro jest kwintesencją tego projektu.. mimo iż nie jest całe zrobione w postaci filmu. (końcowa walka krążowników), zresztą można je już pominąć.
Secretman pisze:(..) zdarzają się błędy(możliwość poruszania ekranem i wchodzenie do menu podczas intra, parę ortografów). Niestety po wybraniu jednej opcji przy wyjściu z klasy niestety coś się zepsuło i w efekcie chodziłem niewidzialnym bohaterem(widzę, że niektórzy się spotkali z tym błędem) - szkoda, bo chciałem jeszcze trochę pograć, bo wygląda obiecująco. Myślę, że tym razem szybciej wrócę do SD.
Jak widzisz błęda podczas gry, literówkę, cokolwiek. Zrób screena, na nim opisz co sie stało, gdzie w jaki sposób, pozbieraj potem je do kupy, spakuj i tu wrzuć. A Aki w ciągu dnia to poprawi, chyba trudne nie jest? A jemu to upraszcza robotę z godzin szukania na kilka minut naprawy.

krytyka krytyką, ale pomoc jest najcenniejsza xD
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Idąc za luźną sugestią Secretmana zrobiłem mały porządek w temacie. Wszystkie linki będą od teraz w pierwszym poście tematu. Wraz z opisem gry oraz screenami. Na szybko dodałem nową łatkę. Jak zawsze szybki niczym woda w klopie Zelg znalazł krytyczny błąd w najnowszym patchu, który już usunąłęm wgrywając nową łatkę. Więcej info w historii błędów.

edit:
Wiedziałem, że już wcześniej ściągałem to grę, ale wtedy bardzo szybko ją wyłączyłem i usunąłem. Chyba z powodu bardzo długiego intra.
Intro jest kwintesencją tego projektu.. mimo iż nie jest całe zrobione w postaci filmu. (końcowa walka krążowników), zresztą można je już pominąć.
Kwintesencja to może zbyt mocno powiedziane. Intro to najstarsza część gry, w sumie od eksperymentu z tymi animacjami się zaczęło. Później kombinowałem jak wykorzystać ten sposób przedstawienia akcji bardziej interaktywnie. I narodził się pomysł na TBS. Myślę, że dzięki temu zabiegowi lepiej i wyraźniej można przedstawić bardzo dynamiczne walki.

Eedit1.

Informując tych, którzy śledzą w jakimś stopniu ten temat. Projekt żyje i chciałbym poinformować o aktualnych pracach i postępach.

1. Wypada się wytłumaczyć z braku wersji LITE, którą miałem zamieścić jakiś czas temu. Mój niezastąpiony betatester wpadł na kilka poważnych bogów, dodatkowo miał pewne sugestie ,które poprawiłyby nieco gameplay. Dlatego postanowiłem odłożyć "wydanie" w wasze ręce pełnoprawnej wersji demo (grywalnej, z poprawionymi błędami). Gra będzie dostępna do ściągnięcia w 2 wersjach. Z FMV oraz bez, pod innymi względami identyczne.

2. Aktualnie pracuje nad poprawą błędów, które jeszcze udało się Zelgowi znaleźć. Na moje nieszczęście wyjechał na jakiś czas do Anglii i nie będzie miał kto sprawdzać mi mechaniki gry co może zaowocować niestety bugami. Poprawie ulegnie intro. Nie, nie zamierzam go skrócić, a jedynie wrzucić pewne animacje tam gdzie aż się prosi o to. Dodatkowo poprawiam teksty, które lepiej i mam nadzieje dramatyczniej wprowadzą gracza w potyczkę między Demonami ,a Serafinami. Od razu uspokajam, intro się nie wydłuży.

3.Pracuje również nad własnymi grafikami i muzyką do gry, co też zajmuje mi trochę czasu. Wielu rzeczy uczę się od podstaw, wiele rzeczy muszę poprawić by koniec końców przedstawić wam zadowalający finalny produkt. Wymienione będą wszystkie awatary głównych bohaterów (wraz z paskudnym avkiem Akiego w najnowszym patchu) oraz niektóre animacje FMW (pierwotnie renderowane w darmowym programie OpenFX, teraz użyję do tego 3DStudioMax)

4. Nie chce się bawić w podawanie konkretnych dat wydania kolejnej wersji, aczkowliek jeśli zachowam takie tempo jak dziś to do jutrzejszego wieczora powinienem wgrać wersję LITE. Staram się poganiać sam siebie ponieważ jestem ciekaw waszego zdania czy recenzji uwzględniającej całokształt gry.

Pragnę również przeprosić za zbugowaną Betę, jestem świadom, że nie mogę oczekiwać od graczy aż takiego zaangażowania by każdy z nich latał z każdym błędem do mnie. Na przyszłość postaram się uniknąć takich sytuacji.

Może niektórym już przeszło kilka pytań przez myśl, dlatego wyprzedzając możliwe zapytania odpowiem na nie już teraz:

Q: Nie nudzi ci się robienie tyle czasu jednej gry?
A: Czasem tak, ale motywacją są dla mnie opinie graczy. Jeśli ktoś gra w moją grę, to jest to dla mnie wystarczający powód by kontynuować pracę.

Q: Nie potrzebujesz pomocy przy projekcie?
A: Tylko grafików, kompozytorów i betatesterów. Kod chcę zostawić sobie, ponieważ wątpię, czy ktokolwiek poza mną połapałby się w tej plątaninie zmiennych, przełączników i eventów.

Q: Coś tam gdzieś było wspomniane, że są jakieś inne części. To one są czy mają być?
A: Są. SD2 o podtytule Pozaświat oraz SD3 o podtytule XYZ. Gry fizycznie istnieją na moim dysku, lecz ich stopień niedopracowania jest zbyt wysoki bym mógł się nimi pochwalić szerszemu gronu (brakuje im mechaniki typowej dla SD czyli system QTE, awansowanie, rzuty kośćmi, zdolności, dziennik itp. itd.).


Edit2

Tak jak wczoraj/dziś pisałem publikuję oficjalną wersję demo gry. W obecnej chwili wgrywa się na serwer (90%) więc za 3 minuty powinna być już dostępna. Waga niestety nieco większa niż przypuszczałem (nie udało mi się zejść do 55mb... póki co jest 75mb), aczkolwiek różnica do pierwotnej 200mb chyba jest dość wyraźna.

Jeśli będzie tam jakiś błąd uniemożliwiający grę to chyba skocze z okna ;-) bo na prawdę przysiedziałem przy tym dość długo i powinno wszystko chodzić jak w szwajcarskim zegarku.

Link w 1 poście tematu.

Edit3

Eksperymentowalem troche podczas ciagniecia dalej fabuly w SD i z blogoslawienstwem ludzi z Gospody wprowadzilem pewna innowacje do kazdej z postaci, którą mamy w drużynie. Każda persona ma swój charakter oraz zalążki AI, który pozwala jej na dokonywanie autonomicznych wyborów względem innych "party members" oraz samego otoczenia. W oparciu o rzut losowy oraz modyfikatory zaleznosci miedzy postaciami Luna moze np. uzdrowic nieznajomego na pustyniu, lub po prostu go zignorowac. W ten sposob gracz nie do konca ma wladze nad druzyna, poniewaz przejawia ona zludzenie wlasnej woli. Zobaczymy jak sie to przyjmie w szerszym gronie.
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: FEI »

Wspaniały materiał dla prawdziwych koneserów rpgmakera. Nie mogę się doczekać, aż pobiorę i pogram. Oby jak najwięcej tego typu gier :)
ewribadi dałn!
Awatar użytkownika
Zelg

Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2011, 20:37
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Zelg »

Wróciłem i sie biore za testy xD 8)
Zagrałeś w SD? Tak? To nie narzekaj na błędy, tylko pomóż nam je wyeliminować!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

W kwestii informowania o postępach prac:

- System z "wolną wolą bohaterów" sprawdza się świetnie, grając w grę kilka razy za każdym razem będzie ona wyglądać nieco inaczej. Postacie z wlasnej woli rozmawiaja ze sobą, pytają się NPC o istotne informacje oraz próbują stworzyć więzi między sobą w drużynie. Ten element nada pewnego charakteru społecznej łamigłowki grze, ponieważ jako gracz wcielający się w postać Sanagiego możemy tylko pośrednio wpływać na to jak drużyna się dogaduje.

- Fabuła jest popychana wolno do przodu, ponieważ muszę oskryptować wiele możliwych ciągów zdarzeń (np. jeśli zabierzesz Lune ze sobą w 2gim świecie wydarzenia wyglądają inaczej, w szczególności na targu niewolników, Bengrazi). Wykonuje również własne charsety które klimatem będą trzymać postapokaliptyczny charakter.

- Będzie istniała możliwość przejmowania "bunkrów,schronów,wiosek" na Heldaranie. Zaczynając od Bengrazi, a kończąc na Czarnym Targu. Zostanie dodany element strategiczny do rozgrywki, bardzo symboliczny aczkolwiek doda nieco innowacji.

- Będzie możliwość aby zasiąść w fotelu kapitana międzywymiarowego krążownika. Gracz będzie odpowiadał za obronę, utrzymanie oraz społeczeństwo na pokładzie statku.

--------------
Jak na razie to wszystko. Aktualne prace prowadzone są w Bengrazi, zniszczona instalacja wojskowa za przesmykiem gór na Heldaranie.


Oto kilka screenów z nowej lokacji oraz concept art postaci Akiego. Jeszcze nie zostały ukończone, więc ostateczny efekt jeszcze nie został uzyskany:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
master miller
Posty: 928
Rejestracja: 02 maja 2008, 09:45

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: master miller »

Nakręciłeś mnie powyższym postem na tą produkcję.

Innymi słowy: rób! ^^
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Kolejna porcja informacji na temat rozwoju projektu.

1. Poprawiłem system biegania, który teraz opiera się o ukryty współczynnik wytrzymałości (który jest przeliczany z wartości konstytucji). Podczas wciśnięcia klawisza [1] postać rusza do biegu (zmienia się animacja i sprite przyspiesza poruszanie po ekranie), gdy współczynnik wytrzymałości zaczyna spadać poniżej danej wartośći, to animacja bohatera sygnalizuje jego zmęczenie (pojawiają się krople potu i wyraz twarzy zmienia się). Wytrzymałość odnawia się samoczynnie w czasie rzeczywistym. Dodatkowo gdy gracz zmęczy postać tzn. kiedy przekroczy warość wytrzymałości, która aktywuje animacje zmęczenia to po zakończeniu biegu będzie musiał chwilę odpocząć by odzyskać siły (zmniejszona szybkość poruszania).

Jest to pewne rozwiązanie, które pozwala unikać potworów i równoważy nieco rozgrywkę (potwory na planszach są widoczne i można je omijać z wyjątkiem map światów).
Współczynnik konstytucji odpowiada za ilość punktów wytrzymałości. Im więcej konst. tym dłużej możemy biegać.

W przyszłości planuje wykorzystać "wytrzymałość" do innych wyzwań jak np. utrzymywanie ciężkiego przedmiotu lub innej osoby

2. Ukończyłem wstępny projekt postaci Miunatari. Jak zapowiadałem, w grze pojawią się własne grafiki postaci (może z wyjątkiem Sanagiego, jakoś tak przyzwyczaiłem się do jego gęby)

edit1:
Kompletny projekt postaci Miu:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Grafiki postaci będą również wyświetlane podczas awansowania postaci na wyższy LVL i rozdawania punktów.

Jest jeszcze wiele możliwości by wykorzystać te elementy, tym bardziej że mam je w wektorach corelowych więc mogę je dowolnie modyfikować i animować bez potrzeby przerysowywania całości bądź elementów.
Awatar użytkownika
Szhival
Posty: 109
Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:03

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Szhival »

Jakbys potrzebowal kogos od txt+spojnosc swiata i betatesting [czyli - scenarzysta po czesci] daj znac na Pw/mail [szhival{na}gmail.com]
Obrazek
Repensum est Canicula
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Miałem nie wypuszczać kolejnego dema, ale w związku z tym, że mam zamiar je podesłać do Twierdzy to jednak udostępnię nową wersję. Czym się będzie różnić i dlaczego kolejne demo?

Otóż, wersja która jest aktualnie w temacie nadal nie jest wolna od błędów. CO prawda są to już teraz raczej tylk0 "bugi", które są bardziej owocem przeoczenia niż niedopracowania konkretnych elementów. Dlatego po poprawieniu mam nadzieje większości z nich będzie się grało o wiele przyjemniej. Dodatkowo chcę się pochwalić szerszemu gronu symulacją osobowości, która aktywuje się w drugim świecie. Jest to w aktualnym momencie jedynie początek (skupiłem się na dodaniu nowych grafik co widać po pracach nad rysunkami), aczkolwiek daje pojęcie o tym jak to w założeniu powinno wyglądać.

Dziś zajmę się grafiką Miu, wstawię ją w odpowiednie momenty do gry, dodam jej gestykulacje, mimikę twarzy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

edit1.

Przykładowe zastosowanie grafik pełnowymiarowych postaci. Dodałem im mimikę i gestykulacje na styl Visual Novel. Całkiem ładnie to wyszło, mimo ,że ciężko wyciąć grafiki w niskiej rozdzielczości i nie poświęcać na to masy czasu przy zachowaniu co najmniej wymiernych efektów. Wszystkie główne postacie będą miały pełno formatowe obrazki.

Po Miu wezmę się za Akiego. Już częściowo jest narysowany, trzeba go tylko dokończyć.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 15:07 przez AkiNebula_e, łącznie zmieniany 1 raz.
LasTTurN

Golden Forki 2009 - Dema (miejsce 1); Golden Forki 2008 - Pełne Wersje (miejsce 1) Zapowiedzi (miejsce 1)
Posty: 196
Rejestracja: 18 sty 2008, 20:40

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: LasTTurN »

Rewelacyjnie się zapowiada! Zassam jeszcze dziś... w wolnej chwili zagram i postaram się wypowiedzieć :) Powodzenia w rozwijaniu projektu!
Awatar użytkownika
AkiNebula_e

Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2013 - Dema (miejsce 1)
Posty: 395
Rejestracja: 23 cze 2011, 01:46
Lokalizacja: Krotoszyn

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: AkiNebula_e »

Kolejne informacje odnosnie SD.

Następna wersja demo będzie miała już zaimplementowany "Kącik Po Godzinach" , specjalna sekcja para-fabularna, która przeznaczona jest dla tych sfrustrowanych poziomem trudności czy ew. błędami graczy. Mam nadzieje, że się spodoba (jako pierwsza prowadząca Miunatari).

Kolejna grafika Miu (pojawia się w Bengrazi):

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Solo Lee
Posty: 147
Rejestracja: 13 maja 2011, 03:49

Re: [RM2k3] Saga Demonów

Post autor: Solo Lee »

AkiNebula_e pisze:...Następna wersja demo będzie miała(...)
Kiedy będzie finalna wersja demo?
ODPOWIEDZ