Idąc za luźną sugestią Secretmana zrobiłem mały porządek w temacie. Wszystkie linki będą od teraz w pierwszym poście tematu. Wraz z opisem gry oraz screenami. Na szybko dodałem nową łatkę. Jak zawsze szybki niczym woda w klopie Zelg znalazł krytyczny błąd w najnowszym patchu, który już usunąłęm wgrywając nową łatkę. Więcej info w historii błędów.
edit:
Wiedziałem, że już wcześniej ściągałem to grę, ale wtedy bardzo szybko ją wyłączyłem i usunąłem. Chyba z powodu bardzo długiego intra.
Intro jest kwintesencją tego projektu.. mimo iż nie jest całe zrobione w postaci filmu. (końcowa walka krążowników), zresztą można je już pominąć.
Kwintesencja to może zbyt mocno powiedziane. Intro to najstarsza część gry, w sumie od eksperymentu z tymi animacjami się zaczęło. Później kombinowałem jak wykorzystać ten sposób przedstawienia akcji bardziej interaktywnie. I narodził się pomysł na TBS. Myślę, że dzięki temu zabiegowi lepiej i wyraźniej można przedstawić bardzo dynamiczne walki.
Eedit1.
Informując tych, którzy śledzą w jakimś stopniu ten temat. Projekt żyje i chciałbym poinformować o aktualnych pracach i postępach.
1. Wypada się wytłumaczyć z braku wersji LITE, którą miałem zamieścić jakiś czas temu. Mój niezastąpiony betatester wpadł na kilka poważnych bogów, dodatkowo miał pewne sugestie ,które poprawiłyby nieco gameplay. Dlatego postanowiłem odłożyć "wydanie" w wasze ręce pełnoprawnej wersji demo (grywalnej, z poprawionymi błędami). Gra będzie dostępna do ściągnięcia w 2 wersjach. Z FMV oraz bez, pod innymi względami identyczne.
2. Aktualnie pracuje nad poprawą błędów, które jeszcze udało się Zelgowi znaleźć. Na moje nieszczęście wyjechał na jakiś czas do Anglii i nie będzie miał kto sprawdzać mi mechaniki gry co może zaowocować niestety bugami. Poprawie ulegnie intro. Nie, nie zamierzam go skrócić, a jedynie wrzucić pewne animacje tam gdzie aż się prosi o to. Dodatkowo poprawiam teksty, które lepiej i mam nadzieje dramatyczniej wprowadzą gracza w potyczkę między Demonami ,a Serafinami. Od razu uspokajam, intro się nie wydłuży.
3.Pracuje również nad własnymi grafikami i muzyką do gry, co też zajmuje mi trochę czasu. Wielu rzeczy uczę się od podstaw, wiele rzeczy muszę poprawić by koniec końców przedstawić wam zadowalający finalny produkt. Wymienione będą wszystkie awatary głównych bohaterów (wraz z paskudnym avkiem Akiego w najnowszym patchu) oraz niektóre animacje FMW (pierwotnie renderowane w darmowym programie OpenFX, teraz użyję do tego 3DStudioMax)
4. Nie chce się bawić w podawanie konkretnych dat wydania kolejnej wersji, aczkowliek jeśli zachowam takie tempo jak dziś to do jutrzejszego wieczora powinienem wgrać wersję LITE. Staram się poganiać sam siebie ponieważ jestem ciekaw waszego zdania czy recenzji uwzględniającej całokształt gry.
Pragnę również przeprosić za zbugowaną Betę, jestem świadom, że nie mogę oczekiwać od graczy aż takiego zaangażowania by każdy z nich latał z każdym błędem do mnie. Na przyszłość postaram się uniknąć takich sytuacji.
Może niektórym już przeszło kilka pytań przez myśl, dlatego wyprzedzając możliwe zapytania odpowiem na nie już teraz:
Q: Nie nudzi ci się robienie tyle czasu jednej gry?
A: Czasem tak, ale motywacją są dla mnie opinie graczy. Jeśli ktoś gra w moją grę, to jest to dla mnie wystarczający powód by kontynuować pracę.
Q: Nie potrzebujesz pomocy przy projekcie?
A: Tylko grafików, kompozytorów i betatesterów. Kod chcę zostawić sobie, ponieważ wątpię, czy ktokolwiek poza mną połapałby się w tej plątaninie zmiennych, przełączników i eventów.
Q: Coś tam gdzieś było wspomniane, że są jakieś inne części. To one są czy mają być?
A: Są. SD2 o podtytule Pozaświat oraz SD3 o podtytule XYZ. Gry fizycznie istnieją na moim dysku, lecz ich stopień niedopracowania jest zbyt wysoki bym mógł się nimi pochwalić szerszemu gronu (brakuje im mechaniki typowej dla SD czyli system QTE, awansowanie, rzuty kośćmi, zdolności, dziennik itp. itd.).
Edit2
Tak jak wczoraj/dziś pisałem publikuję oficjalną wersję demo gry. W obecnej chwili wgrywa się na serwer (90%) więc za 3 minuty powinna być już dostępna. Waga niestety nieco większa niż przypuszczałem (nie udało mi się zejść do 55mb... póki co jest 75mb), aczkolwiek różnica do pierwotnej 200mb chyba jest dość wyraźna.
Jeśli będzie tam jakiś błąd uniemożliwiający grę to chyba skocze z okna
bo na prawdę przysiedziałem przy tym dość długo i powinno wszystko chodzić jak w szwajcarskim zegarku.
Link w 1 poście tematu.
Edit3
Eksperymentowalem troche podczas ciagniecia dalej fabuly w SD i z blogoslawienstwem ludzi z Gospody wprowadzilem pewna innowacje do kazdej z postaci, którą mamy w drużynie. Każda persona ma swój charakter oraz zalążki AI, który pozwala jej na dokonywanie autonomicznych wyborów względem innych "party members" oraz samego otoczenia. W oparciu o rzut losowy oraz modyfikatory zaleznosci miedzy postaciami Luna moze np. uzdrowic nieznajomego na pustyniu, lub po prostu go zignorowac. W ten sposob gracz nie do konca ma wladze nad druzyna, poniewaz przejawia ona zludzenie wlasnej woli. Zobaczymy jak sie to przyjmie w szerszym gronie.