8 Bit Quest [download]

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

8 Bit Quest [download]

Post autor: X-Tech »

Tworzę od pewnego czasu pewną kolejną, ale to bardzo łamiącą zasady wszelakie gier zręcznościowych hybrydę Pac-Mana w programie wspaniałym RM - 2K3. Jest to gra tworzona w konwencji RPG ponieważ wprowadziłem do niej dość dugi i rozwinięty prolog fabularny wyjaśniający przyczynowo skutkowość samego faktu istnienia poziomów rozgrywki i jej przebiegu (przynajmniej w pewnym stopniu), oraz cel naszej podróży, który jednak raczej pozostaje kwestią osobistą gracza jak odbierze wędrówkę" bohatera, ale na pewno jakiegoś ciekawego zakończenia rzecz jasna doświadczycie. W odróżnieniu od innych tego typu produkcji w duchu Pac-Mana wprowadziłem tu w miarę rozbudowane tło fabularne. Bohaterem jest zwykły (no może nie do końca) chłopak, który odbywa karę więzienną w lochach zamku...Otrzymuje od króla Sadrasa propozycje polepszenie warunków bytu w więzieniu za pewną przysługę (Jak widać na nic więcej nie zasługuje). Oczywiście bohater - Ragin nie jest bez charakteru i odmawia. Postawia znacznie większe warunki, ale czy to mu się opłaci ? Tak naprawdę nie wie czego się może spodziewać i nie przypuszcza, że miejsce do którego trafi ze swojej własnej woli okaże się dla niego gorsze niż senny koszmar.




Screen z "ruchomego" Titla (Po ekranie biegają różne postaci z gry)
Obrazek

Fabuła:

Ragin siedzi w więzieniu w najciemniejszym lochu. Dostaje propozycje od Króla Sadrasa
na polepszenie bytu więziennego za pewną przysługę - odnalezienie księżniczki, która zniknęła zeszłej nocy. W ogóle go tak naprawdę ta sprawa zniknięcia księżniczki go nie rusza dopóki Alavir - wierny sługa Króla, nie wspomina, że znalazł w pokoju księżniczki Talizman Voodoo. Dopiero to zachęca Ragina do wzięcia udziału w poszukiwaniach. Ragin jednak się nie zgadza na lepsze jedzenie i okienko w "posiadłości" za swoje usługi. Chce wolności, połowy królestwa, ręki księżniczki ewentualnie połowy ręki księżniczki :lol: ...jednak tak naprawdę nie spodziewa się w jakie tarapaty się pakuje podejmując się zadania uratowania dziewczyny co wyjaśnia zaskakujący pełen zwrotów akcji i czarnego humoru prolog, który jeszcze bardziej komplikuje sytuację.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przebieg Gry:

Odkrywamy kolejne Mroczne Wrota przechodząc kolejne poziomy zręcznościówki stylizowanej na starego dobrego Pac-Mana. Przejście jednego poziomu daje dostęp do kolejnego i w ten sposób odkrywamy kolejne lokacje. Celem każdego poziomu jest zebranie wszystkich przedmiotów z planszy i nie danie się złapać przeciwnikom, głównie szkieletom. Nieraz są to bardziej złożone zadania np: wymagają pokonania określonej liczby przeciwników do przejścia misji tzw. Battle Quest, wymóg zmieszczenia się w czasie tzw. Time Quest, oraz Real Quest - po prostu zbieramy przedmioty, mamy sporo czasu i dużo swobody, ale z kolejnymi poziomami wzrasta poziom trudności. Jeśli nam się poszczęści znajdziemy na poziomach czasowe wzmocnienie w postaci miecza, które pozwoli nam przez kilka sekund pokonywać tychże przeciwników. Wszystkie czynności w grze są punktowane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Skrypty:

*Obsługuje Power Mode !

*Własne Menu Początkowe.
*Sporo poziomów " na czas"
*Licznik punktów jak w nesowych grach.
*System żyć - czyli możliwość kontynuowania gry bez rozpoczynania poziomu od początku.
*Skala punktacji.
*System dokładności gracza - czyli im krótszą drogę wybieramy do kolejnych przedmiotów tym więcej punktów za nie uzyskujemy.
*System bonusów - Statystyki po przejściu planszy są sumowane i przyznawane są za nie bonusy np: za liczbę pokonanych wrogów, pozostały czas itp.
*Sklep (Oskryptowany) Możemy w nim kupić:
-Wślizg czyli możliwość omijania, prześlizgiwania się przez wrogów.
-Skok czyli możliwość zniszczenia wroga jak w Mario :lol:
-Dodatkowe życie czyli dodatkową szansę.

Obrazek

*Dodatkowe przedmioty do zebrania na poziomach prócz mieczy, oraz inne utrudnienia nie tylko biegający po planszach przeciwnicy.
Wiele innych skryptów.

Grafika:
Grafika ma przypominać to co widzimy na ekranie konsolki Game Boy Color czy na ekranie Nesa w RPGach pokroju Dragon Quest. Chciałem uzyskać w ten sposób pewien klimat starych gier. Poziomy, otoczenie i postaci wyglądają jakby wyjęte z bardzo starych gier, ale nietypowych, bo RPG, a nie zręcznościówek. Wiele elementów to moja praca stworzona od podstaw sporo to Ripy ze starych gier, oraz kilka to autorskie grafiki.

Muzyka:
Kawałki są w formatach trackerowych czyli stworzone głównie z naturalnych i głębokich dźwięków często brzmią jak oryginały czyli bardzo w stylu lat 80-90, więc pasują do grafiki i stylu gry. Jest ich naprawdę wiele i bardzo się przyłożyłem nad ich doborem, aby gra dzięki nim zyskała odpowiedni klimat. Muzyce poświęcam szczególną uwagę w tej gierce. Z udźwiękowieniem jest podobnie sporo dźwięków to RIPY uzyskane z Nesowych gier, więc również w 8bitowym klimacie.

Pojawią się kawałki z gier takich jak:

Kawałki artystów tworzących utwory trackerowe
Kawałki sceny C-64
Kawałki Nesowe (remaki) z hitów jak Mario, Castelvania, Super Contra, MegaMan 1-6

Postęp:

Większość gry czyli ponad połowa jest już gotowa. Ogólnie zależy mi jeszcze na stworzeniu większej liczby grywalnych i zróżnicowanych poziomów, oraz urozmaiceniu Huda, i jakimś ciekawym zakończeniu.

Kiedy wyjdzie ?

Postaram się tę grę wydać najszybciej jak to będzie możliwe. W najgorszym wypadku gdzieś w przyszłym roku będzie w najlepszym wypadku na jego początku, a może nawet i wcześniej co jest możliwe, ale niepewne. W każdym razie o postępach i nowinkach będę dawał znać na bieżąco.

EDIT:


Poprawki na grywalność:

Battle Quest - Aby zwyciężyć należy przejść poziom zabijając określoną liczbę potworów, oraz przejść ten sam poziom nie używając w ogóle miecza (Pac-Manowej dużej kropy) dopiero zaliczenie obu zadań otwiera kolejny poziom.

Time Quest - Bardzo krótkie rozgrywki na parenaście sekund. Wymagają zwinnych palców i niezwykłej precyzji. Każda pozostała sekunda jest bardzo mocno punktowana. Napięcie sięga zenitu na kolejnych poziomach.

Real Quest - Poziomy, które wymagają zmieszczenia się w czasie (jest go naprawdę dużo), zebrania wszystkich przedmiotów i rozwalania wrogów do woli.
W każdym trybie rozgrywki wszystko jest punktowane adekwatnie do tego na czym opiera się największa trudność trybu, oraz w zależności jak daleko jesteśmy.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 19:09 przez X-Tech, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Jazzwhisky
Posty: 4332
Rejestracja: 13 kwie 2006, 21:45
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: Jazzwhisky »

Haha, no fajnie się zapowiada. =)

Słodki opis, tam grafiki czasami kompletnie do siebie nie pasują, ale jakoś mi to nie przeszkadza, szkoda tylko wysokiej (sic!) rozdzielczości i tej zepsutej czcionki na screenach. Ale tak czy inaczej - w tych ciężkich czasach antygier, bardzo chętnie zagram. ^^

P.S. Błagam, by formalności stało się zadość - rzuć tam gdzieś jasno wersją RM, w której powstaje gra.
Nasz discordowy czat, 24h/d - https://discord.gg/4GG85kr
Tomash

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 2)
Posty: 124
Rejestracja: 24 kwie 2006, 16:07

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: Tomash »

Jak dla mnie to jest wzorowane na Rhomiku nie na PacManie :P
Awatar użytkownika
Mertruve

Golden Forki Special - Pełne Wersje (zwycięstwo)
Posty: 1518
Rejestracja: 22 kwie 2006, 20:07

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: Mertruve »

Zacznę od tytułu. Moim zdaniem gra z takim tytułem nie może być traktowana poważnie. Bardziej przez to wygląda na jakąś chumorystyczną albo twierdzówkę. Powinieneś zmienić to na np. Ucieczka z Więzienia albo Ostatnia Misja, będzie brzmiało poważnie i może nawet bardziej zachęci do gry. A jak już mówię o grze to ta grafika jest jakaś dziwna. Mieszasz różne titlesety i przez to nie wiadomo w ogóle co jest na ekranie. Lepiej używaj tylko titlesetów z litery G na TA, uzyskasz jednolity klimat i gra będzie bliższa mojej wizji. Sklep usuń, może wreszcie będzie na RM gra, w której nie ma sklepu. A jak już chcesz go zostawić to zmień ceny, żeby np. skok był po 12, a życie po 38. Będzie dzięki temu większa różnorodność, gracz nie będzie znudzony ciągle tymi samymi wielokrotnościami piątki. A właśnie, wiedzieliście że liczba 5 jest drugą liczbą Fermata? Ciekawe, nie? Można się zastanawiać ile tych liczb było. Mógłbyś umieścić to gdzieś w grze, jako taki smaczek może. A właśnie, lepiej pozbądź się tego czarnego humoru, sam próbowałem coś takiego zrobić i wyglądało to groteskowo, więc tobie nie ma prawa dobrze wyjść. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: Pantera »

Mi przede wszystkim chipset na screenach trzecim od dolu (nie liczac sklepu) i tym po title'u wygladal nazbyt odmiennie od charsetow pod wzgledem stylu, natomiast poza tym, grafika wyglada moidnio-klimatycznie :)

Jedyne co mnie razi (ale to moje osobiste skrzywienie) to angielski - widze tam pelno takich nie-za-duzych bledow, ktore nawet jesli nie zaklocaja bardzo przekazu, to po prostu brzmia glupio. Wiec jesli porzebowalbys kogos do korakty - zglaszam sie na ochotnika.

Zeby nie bylo, ze gadam po proznicy:
1. screen - no, tu akurat literowka, interested, nie interesed
2. screen - czepilbym sie stylu, raczej samo "It's a pleasure" wystarczy
3. screen nie otwiera mi sie :/
4. screen - This is an ancient alien ship. W found it a year ago. It's a merit of our miners (choc nie dam glowy za stylowa poprawnosc ostatniego zdania)
5. screen - tu mnie zabijales (bez urazy): Now my soul is lost in this place. There is only one way to release the living and the dead - use the help of the living who can fight for the freedom for all of us
6. screen - prawie calkowicie do przeredagowania: It can't be the same place. I am probably in another world. The same from where those skinny, powerfull looking monster bitches came from.

Zeby nie bylo - nie chce wytykac Ci bledow, chce zeby tak fajnie zapowiadajaca sie gra nie klula w oczy dialogami co bardziej "swiadomych" angielszczyzny ;)
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: DE »

"That's merit of our miners" brzmi jak tlumaczenie slowo po slowie zdania "To zasluga naszych gornikow" :)

Ja ci tam radze robic gre po polsku, bo bez ostrej korekty (a w zasadzie pisania dialogow od zera) sie nie obejdzie.
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
FEI
Posty: 388
Rejestracja: 23 lut 2008, 11:30

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: FEI »

nie rozumiem po co się tak silisz na ang. skoro nie najlepiej ci z nim idzie...
gra nie jest killerem o którym pisałeś, więc na arenie międzynarodowej wielkiej sławy i tak ci nie przyniesie, a w odbiorze dla nas Polaków będzie przyjemniejsza w rodzimym języku.

grafa mono i kolor troszkę się żrą, ale nie na tyle, aby zwymiotować XoD... ogółem wygląda to zgrabnie i klimatycznie.

SBP Micha i Twoja 8BQ rozpoczęły erę recesji !
ewribadi dałn!
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 8 Bit Quest (Zapowiedź)

Post autor: Gokufan »

A mi tam się podoba, całkiem ciekawe :D Czemu tego nie dasz do Golden Forków?

Ludzix <3
Awatar użytkownika
UqiSylune
Posty: 22
Rejestracja: 22 gru 2008, 15:08
Lokalizacja: Chełm

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: UqiSylune »

*zerka na dialogi*

Składnia w zdaniu iście rumuńska ._.
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: X-Tech »

A więc dla dobra rodaków - Właśnie zajmuje się spolszczaniem. Resztę gry wykonam w ojczystym języku.
Awatar użytkownika
Pantera
Posty: 322
Rejestracja: 14 lip 2008, 13:27

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: Pantera »

X-Tech pisze:A więc dla dobra rodaków - Właśnie zajmuje się spolszczaniem. Resztę gry wykonam w ojczystym języku.
Oj, a juz myslalem, ze sie na cos przydam :P
None ov thy empty gods shall ever stand above me!

transparent avatar thx to Kalashnikov
Awatar użytkownika
X-Tech

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 3268
Rejestracja: 22 lut 2008, 14:15

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: X-Tech »

EDIT:

Gra zostanie wydana w języku polskim no wreszcie spolszczyłem to cało intro i dodałem więcej czarnego i nie raz absurdalnego humoru. Nastąpiły zmiany w grafice i ujednoliceniu jej stylu na mroczny i monchromatyczny jak na wybranych screenach wyżej.

Poziomów grywalnych jest już zrobionych 16, ale planuję zrobić całą masę.

Oto screeny pokazujące zmiany:

Old School:

Obrazek


Nowa, stara twarz więzienia:

Obrazek


Old school:

Obrazek

Król się chwali fotą swojego zamku po wynajęciu nowego architekta:

Obrazek



Poprawki na grywalność:

Battle Quest - Aby zwyciężyć należy przejść poziom zabijając określoną liczbę potworów, oraz przejść ten sam poziom nie używając w ogóle miecza (Pac-Manowej dużej kropy) dopiero zaliczenie obu zadań otwiera kolejny poziom.

Time Quest - Bardzo krótkie rozgrywki na parenaście sekund. Wymagają zwinnych palców i niezwykłej precyzji. Każda pozostała sekunda jest bardzo mocno punktowana. Napięcie sięga zenitu na kolejnych poziomach.

Real Quest - Poziomy, które wymagają zmieszczenia się w czasie (jest go naprawdę dużo), zebrania wszystkich przedmiotów i rozwalania wrogów do woli.
W każdym trybie rozgrywki wszystko jest punktowane adekwatnie do tego na czym opiera się największa trudność trybu, oraz w zależności jak daleko jesteśmy.
Awatar użytkownika
DE
Posty: 272
Rejestracja: 23 kwie 2006, 20:56

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: DE »

Wez se kufa zainstaluj patch do czcionki, bo az oczy bola :/
Agropolis: Unicestwienie - 06/06/06.
Agropolis: Sianokosy - 07/07/08.
Agropolis: Dożynki - 15/15/15.
Awatar użytkownika
Gokufan
Posty: 306
Rejestracja: 20 sty 2007, 19:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: Gokufan »

Podoba mi się to ujednolicenie grafiki :D Wygląda to bardzo ładnie :)
Awatar użytkownika
Preki

Golden Forki 2013 - Pełne Wersje (miejsce 1); Golden Forki 2010 - Pełne Wersje (miejsce 3)
Posty: 758
Rejestracja: 16 wrz 2007, 20:54
Lokalizacja: Siedlce City

Re: [ZAPOWIEDŹ] 8 Bit Quest

Post autor: Preki »

Mało jest tu ośmiu bitów. Spodziewałem się grafiki takiej jak w "Bruce Lee" na Commodore. :-P
http://prekisiedlce.wordpress.com/ - moje blogowe skrobanko
"W skrócie - gra nigdy nie jest gotowa, Ty zwyczajnie przestajesz nad nią pracować." - Jörg "Eiswuxe" Winterstein
ODPOWIEDZ