[2k3] Nielot 2

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: Kleo, GameBoy, Dragon Kamillo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 117
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

[2k3] Nielot 2

Post autor: Charlie Vermin »

Obrazek
Oto moja spóźniona gra na TAPE 2! Pomimo niedoboru czasu świetnie się bawiłem i jestem bardzo zadowolony z tego, co mi wyszło. Udało mi się zaimplementować cały zestaw skomplikowanych mechanik bez buntu maszyn, a do tego jak zwykle mam swoją własną grafikę.

A zatem na czym polega Nielot 2? Jest to gra akcji z elementami RPG, skupiona na walce z przeciwnikami i zarządzaniu ekwipunkiem. Obecna wersja zawiera 4 różnych przeciwników, 17 przedmiotów (9 broni, 7 przedmiotów jednorazowego użytku i frytki), dwa poziomy w stylu areny i paczki z losowym łupem. Nadmiarowe przedmioty można złożyć w ofierze bożej krówce lub diabłu tasmańskiemu, żeby poprawić statystyki bohatera.
Obrazek * * * * Obrazek
A gdzie Nielot 1? Ten może zaistnieje później. W oryginalnych planach miałem 4 rozległe, mniej areno-kształtne poziomy, konkretniejszą fabułę, więcej typów przeciwników i dużo więcej przedmiotów (już teraz w plikach można podejrzeć kilka niezaimplementowanych). Co ciekawe, udało mi się na tyle elegancko to wszystko zaimplementować, że byłbym w stanie dodać praktycznie nieskończoność nowych przedmiotów i wrogów bez edytowania 100 map i przepisywania połowy skryptów od nowa... a jak na RM2k3 to niezłe osiągnięcie. W najbliższym czasie będę zajęty, ale chętnie pociągnę tę grę dalej. Może koło listopada wydam nową wersję? Na razie sprawdźcie to.
PS: Ten plik który wrzuciłem początkowo na Discorda to stara wersja. Tutaj macie nową!
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
Awatar użytkownika
Adrap

GF2020 - Dema (miejsce 3); GF2019 - Pełne Wersje (miejsce 3) Zapowiedzi (zwycięstwo); GF2017 - Pełne Wersje (miejsce 3)(miejsce 3); GF2015 - Dema (miejsce 2) Zapowiedzi (zwycięstwo); KC I (miejsce 2); KC II (miejsce 3); TASC 4 (miejsce 2)(miejsce 3)
Posty: 814
Rejestracja: 21 kwie 2014, 14:39
Lokalizacja: Kurpsie
Kontakt:

Re: [2k3] Nielot 2

Post autor: Adrap »

Gry z konkursu ograne, pora na to cudo
Wydane:
Podziemia: Człowiek, 23 sekundy, Królobójcy, Najstarszy

Współautor gry: Amarok
(W produkcji)
Awatar użytkownika
GameBoy

Golden Forki 2009 - Pełne Wersje (miejsce 1); Puchar Ligi Mapperów II (zwycięstwo)
Posty: 1751
Rejestracja: 11 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: Wieluń

Re: [2k3] Nielot 2

Post autor: GameBoy »

Przeszedłem przed chwilą. Szkoda, że gra nie załapała się na TAPE#2.
Tych kilka linii dialogowych daje niezły melancholijny klimat i działa na wyobraźnię, chcę zobaczyć ciąg dalszy fabuły kiedyś.
ABS trochę drewniany, ale różnorodność dostępnych przedmiotów zdecydowanie go polepsza. Podoba mi się też różnorodne działanie leczniczych grzybków.
Awatar użytkownika
Charlie Vermin
Posty: 117
Rejestracja: 05 lis 2011, 12:15
Kontakt:

Re: [2k3] Nielot 2

Post autor: Charlie Vermin »

Cieszę się, że spodobała się różnorodność działania przedmiotów i nie była zbytnio dezorientująca! Pomysł, żeby zużycie energii przez użycie broni było tymczasowe, wrzuciłem tak na ostatnią chwilę, kiedy okazało się że gra w innym wypadku jest źle zbalansowana. Teraz powoli kończę swój Doomowy projekt, więc niedługo pewnie wezmę się znowu za pracę nad Nielotem.

Masz jakiś pomysł, jak można by ulepszyć mój system walki? Bo na pewno mógłby być lepszy, ale nie jestem pewien co najlepiej zmienić. Najlepiej bez dodawania oddzielnych zmiennych dla każdego przeciwnika, bo tego jak na razie udało mi się uniknąć i bardzo mi się to podoba.
Note to self: nigdy nie rób zapowiedzi.
ODPOWIEDZ