[2k3] Alchemik

Pełne Wersje i Dema stworzone we wszelakich wersjach RM. Uwaga na zasady zakładania tematów!

Moderatorzy: GameBoy, Dragon Kamillo, Kleo

Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 279
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Mikisi »

Jedną z największych przeszkód w stworzeniu w pełni grywalnej części gry jest niedokończony w pełni CMS i praktycznie w ogóle nie zaczęty ABS. To pierwsze idzie ostatnio w zabójczym tempie i prawdopodobnie w ciągu kilku dni będzie już w pełni użytkowe. Podzielone jest na kilka sekcji:

Pierwsza sekcja to składniki, której prototyp pokazywany był gdzieś wyżej, jednak wczoraj stwirdziłem, że wygląda dość ohydnie i wygląda strasznie pusto, więc zacząłem całkowitą renowację, a tutaj jej efekty:
Spoiler:
Składniki widziane są wszystkie od samego początku, obecnie jest ich ponad 30, zanim skończę grę będzie pewnie koło 50-60. Limitem dla posiadania jednego składnika będzie prawdopodobnie 30 sztuk. Do zbierania cieczy potrzebne są oczywiście butelki. Podstawowe składniki, takie jak jagody czy fioletówka, mają swoje nieskończone źródła, te rzadsze występują pojedynczo i często zdobycie ich będzie trochę bardziej skomplikowane, w zależności od rodzaju, może to być jakaś minigierka, warunek posiadania jakiejś postaci, albo po prostu czysta wiedza z poprzednich godzin rozgrywki.

Druga sekcja to Przepisy, którą pokazywałem już w całości. Z początku nie mamy nic, z czasem odnajdujemy pochowane w różnych miejscach przepisy, czasami możemy od kogoś jakiś kupić, czasami można się ich po prostu nauczyć. W tej sekcji też, w prawym górnym rogu widać ile posiadamy przygotowanych eliksirów z tego przepisu, w tym wypadku limitem prawdopodobnie będzie 10.

Trzecia to Kieszeń, jedyna jeszcze fizycznie całkowicie nie rozpoczęta. Będzie posiadać jedno okienko z przedmiotami posiadanymi przez bohatera, których nie może samodzielnie użyć (w sensie jakieś klucze, fabularne przedmioty, aktualnie posiadana broń, ilość butelek, amulety czy takie pierdoły) oprócz tego będzie okienko przesuwane, w którym będą przedmioty możliwe do użycia (portfel, który sprawdza stan żetonów, mikstury lecznicze itp)

Czwarta to Postacie, też pokazywane wyżej. W ciągu rozgrywki poznamy szereg postaci, które będą chętne żeby nam pomóc. Gdy dołączą do drużyny będziemy mogli skorzystać z ich umiejętności, takich jak rozbijanie skał, prześlizgiwanie się przez małe miejsca i różne takie. Standardowo wygląda to tak, że postać ma swoje miejsce w którym przebywa, podchodzimy do niego, mówimy chodź ziomal, korzystamy z jego pomocy, a potem możemy albo z nim chodzić, bo może się przydać, albo go odstawić do domu. W pewnych momentach z powodu kwestii fabularnyc oczywiście pewne postaci wracają samodzielnie, a pewne są nieodłączne.

Piąta to Rozszczepienie, czyli:
Spoiler:
Po zdobyciu Kamienia Rozszczepiającego, mamy możliwość korzystania z Rozszczepienia, czyli umiejętności pozwalającej do przeniesienia się do wcześniej spotkanych Kamieni Rozszczepiających. Więcej chyba mówić nie trzeba.

Poza tym mamy oczywiście Zapis i Koniec. Każda zapisana gra podczas wczytywania, pokazuje aktualny rozdział gry oraz lokację w której skończyliśmy.

Pozdrawiam!!!!!!
Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 279
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Mikisi »

Obrazek

Obrazek
Będąc na scenie RPG Makera od 2008 roku (zawsze niezbyt mocno aktywnie, ale jednak) wiele razy myślałem o hipotetycznym momencie w którym w końcu mógłbym opublikować cokolwiek chociaż przypominającego grę. Moment ten nigdy nie wyglądał tak jak ten, zwłaszcza, że ciężko mi nadal uwierzyć, że to się stało i żałuję, że nie udało się to nigdy w czasach świetności sceny, mimo tego przedstawiam wam Alchemika - projekt rozwijany od 2014 roku na bazie małego projektu z 2007. Już wtedy inspiracją był pewien twierdzowy skrypt o tworzeniu mikstur. Kiedy będzie pełna wersja to ciężko powiedzieć, pewnie nigdy, aczkolwiek mam zamiar wydać conajmniej jeszcze jedno demo - publikowana wersja pokazuje mniej więcej 40% tego co już jest w grze i pewnie 15% tego co mam zaplanowane.

Obrazek
Hemi Calian był jednym z najbardziej zdolnych uczniów uczęszczających do Wielkiej Akademii Alchemicznej, jak również synem jednego z najbardziej szanowanych alchemików - Izeffa Caliana. Gdy pewnego dnia chłopak zostaje wyrzucony ze szkoły w wyniku niespodziewanego incydentu, ojciec postanawia go ukarać i pozostawić go na górze Blacc, na której przed laty on sam uczył się alchemii. Teraz Hemi musi poradzić sobie samemu, jednocześnie znajdując sposób na pokazanie ojcu, że jest coś wart.

Obrazek
Gra jest w całości oparta na stylu RTP, korzystając z wielu przeróbek, zarówno własnych jak i odnalezionych w internecie. Szukając zasobów korzystałem z baz Tsukuru Archive, Charas Project czy VIPRPG.

Obrazek
Custom Menu System
Adventure Battle System
System Towarzyszy
System Alchemii
...i parę mniejszych, innych skryptów, które już poznacie sami w grze!

Obrazek
Spoiler:
Obrazek
Testerem gry był Michu za co serdecznie dziękuję. Zaznaczyć należy, że testował on jedynie pierwotną wersję dema, którą później postanowiłem rozwinąć, więc wszystkie występujące bugi będa prawdopodobnie moim przeoczeniem.
Dziękuję wszystkim i mam nadzieję, że chociaż trochu wam się spodoba.
!

Obrazek
Zapraszam do pobierania.
Link.
Wydaje mi się, że nie występują w grze już żadne bugi psujące rozrywkę, ale w razie czego piszcie.

Wszystkiego dobrego.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2020, 11:22 przez Mikisi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rahim
Posty: 1379
Rejestracja: 10 gru 2012, 09:03
Lokalizacja: Zülpich

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Rahim »

Wygląda fajnie, bardzo lubię podstawowe RTP, jest urocze i ma swój klimat, podoba mi się również grafika postaci, skoro testował Michu, to pewnie on będzie łapać się za recenzję na RMtece, jeżeli jednak nie, skrobnę kilka słów po swojemu. Zrobiłeś mi prezent na zakończenie tego złego dnia w robocie. Dzięki!

P.S.: Jak ogram to edytuję post i opiszę swoje odczucia : )
Awatar użytkownika
Crashykk

Golden Forki 2015 - Pełne Wersje (miejsce 3); Golden Forki 2014 - Pełne Wersje (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 3)
Posty: 632
Rejestracja: 16 gru 2011, 16:08
Lokalizacja: Kuj-Pom
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Crashykk »

Pobrałem demko z wielką chęcią zagrania, ale bardzo szybko zostałem pokonany. Gra w ogóle nie chce mi się odpalić. Podczas uruchomienia dostaję wiadomość:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 279
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Mikisi »

Praktycznie całe RTP do gry wrzuciłem, ale nie pomyślałem o Systemie2, no cóż. Doszły mnie też słuchy, że czcionka jest nie taka jak powinna - okazało się, że steamowy 2k3 używa trochę innych czcionek, ale dzięki pomocy Dragon Kamillo udało mi się to ogarnąć.

Nowa wersja, z podmienionymi plikami i dodanym Systemem2: Link.

Jakby komuś nie chciało się ściągać na nowo to może też wrzucić do folderu System2 ten plik (ważne, żeby nazwać go "System2A"):
Spoiler:
A do samego folderu z grą te dwa pliki: Link 1 i Link 2.

Przepraszam was za wszystkie problemy, mam nadzieję że mimo to znajdzie ktoś chwilę wolnego czasu, żeby zagrać i napisać jakąś opinię!!!
Awatar użytkownika
Deathwing

Liga Mapperów Sezon I (miejsce 1) Sezon II (miejsce 2) Sezon IV (miejsce 3) Sezon V (miejsce 1); TA Sprite Contest 2 (miejsce 1)(miejsce 3); TA Sprite Contest 3 (miejsce 1); TA Sprite Contest 4 (miejsce 1)(miejsce 1)(miejsce 1)
Posty: 253
Rejestracja: 29 gru 2006, 22:40
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Deathwing »

Pograłem. Nie wiem czy odkryłem wszystko co się dało, ale dotarłem do ekranu końcowego, więc można chyba uznać, że przeszedłem demko. Nie jest źle, chociaż trochę rzeczy mi tu nie pasowało. Przede wszystkim dialogi - ciężko powiedzieć o nich coś więcej niż to, że po prostu są. Po gierce nastawionej mocno na humor spodziewałbym się jednak ciekawszych wypowiedzi, lepszego (czy w ogóle jakiegokolwiek?) zarysowania charakterów postaci czy interakcji między nimi. Może to zawyżony przez Kable poziom sprawia, że mam takie wrażenie, ale póki co przez swoją prostotę dialogi w Alchemiku budzą skojarzenia z produkcjami z początków sceny. Można powiedzieć, że pod tym względem dobrze korespondują z ertepową grafiką i trzymają retro klimat, chociaż akurat nie uznałbym tego za zaletę. Idąc dalej z czepialstwem: na minus nawigacja w menu. Irytują tu różne drobnostki, gównie wspomniane na discordzie wychodzenie z całego menu X-em przy odrobinę mocniejszym naciśnięciu przycisku, ale też brak możliwości przesuwania kursora w bok w menu przepisów, konieczność naciskania obrazków strzałek, żeby przewijać menu składników, zamiast zwyczajnie przechodzić do kolejnej strony strzałkami na klawiaturze, albo ten zoom na bohatera za każdym razem. Pod tym względem też jest zatem trochę do poprawy. Poza tym nie podoba mi się też użycie ABS-u, bo ten szajs nigdy nie wychodzi gierkom w RM na dobre, ale z drugiej strony nie miałbym pomysłu na jego zastąpienie czymś równie prostym do ubijania potworów. Na szczęście nie ma tych walk na tyle dużo, by mogło to zniechęcić do gry.
Przechodząc do pozytywnych rzeczy: podoba mi się sama koncepcja gry jako takiego zbiorowiska mini zagadek logicznych - odblokowywania postaci z różnymi umiejętnościami, szukania zastosowania dla mikstur, szukania składników itp. Fajnym elementem jest minigierka z rozbijaniem czerwonych kryształów, ale ma wadę: każda skała ma przypisaną konkretną kombinację klawiszy zamiast zmieniać się losowo, więc wystarczy stać ciągle przy jednej i powtarzać w kółko to samo. Szkoda, że wytwarzaniu mikstur nie towarzyszy żadna minigierka, bo to aż się prosi o jakiś logiczny czy zręcznościowy fragment, przez który można by w przypadku porażki zmarnować składniki. Pomysł z żetonami i rozbudowywaniem siedziby jest dobry, ale ma jak dla mnie potencjał na coś ciekawszego niż tylko zmiany kosmetyczne. Bardziej widziałbym tu mechaniczne upgrade'y w stylu tego ostatniego, który skraca podróż (chociaż nie wiem czy pozostałe nie mają też jakiegoś zastosowania, bo wykupiłem tylko ten). No a mapping jak na RTP jest solidny, na tych grafikach ciężko o coś wykwintnego, więc nie ma się co czepiać. To chyba tyle, nie dopatrzyłem się większych bugów poza literówką czy paroma błędami w blokowaniu. Wyszło sporo uwag, ale się nie zrażaj, tylko bierz za dopracowywanie szczegółów, bo jest tu potencjał na fajną produkcję.
Awatar użytkownika
Mikisi
Posty: 279
Rejestracja: 20 maja 2008, 17:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [2k3] Alchemik

Post autor: Mikisi »

Deathwing pisze:spodziewałbym się jednak ciekawszych wypowiedzi, lepszego (czy w ogóle jakiegokolwiek?) zarysowania charakterów postaci czy interakcji między nimi. Może to zawyżony przez Kable poziom sprawia, że mam takie wrażenie, ale póki co przez swoją prostotę dialogi w Alchemiku budzą skojarzenia z produkcjami z początków sceny. Można powiedzieć, że pod tym względem dobrze korespondują z ertepową grafiką i trzymają retro klimat, chociaż akurat nie uznałbym tego za zaletę.
To znaczy, jeżeli dialogi "z początku sceny" oznaczają dialogi pisane na kolanie w 5 sekund bez większego przemyślenia byleby były, bo ogrom gier z tamtych czasów tak wyglądał to się nie do końca zgadzam, jeżeli chodzi o prostotę dialogów i to, że są w dużej mierze informacyjne i w pewnym stopniu nienaturalne to fakt - dużo myślałem nad tym, ale wprowadzenie większych interakcji i konkretniejszych charakterów wymagałoby zmienienia formy pierwszego rozdziału, który mimo wszystko nie jest reprezentacyjny dla całości gry - pierwszy rozdział z założenia miał być "remakiem" mojego podstawowego projektu z 2007 i samym wdrożeniem systemu alchemii, czy towarzyszy - póki co każdy rozdział, który mam zaplanowany w pewnym sensie zmienia trochę rozgrywkę - drugi jest jeszcze dość podobny, bo jest przejściowy, ale od trzeciego, gdy docieramy do miasta gra robi się o wiele bardziej "fabularna", poznajemy konkretne postaci o konkretnych charakterach, z którymi mamy różne relacje i dopiero z czasem się poznajemy, tak samo dołączanie następnych towarzyszy będzie bardziej osadzone w świecie gry i będzie miało więcej zastosowań niż tylko zdobycie dodatkowych żetonów. Wydaje mi się, że rozumiem ten zarzut, tez powodem tego może być to, że dialogi pierwszego rozdziału były pisane na przestrzeni 6 lat - w finalnej wersji pewnie dopracuję je i pozmieniam, jednak prawdopodobnie nieznacznie, bo są składową częścią tego co charakteryzuje pierwszy rozdział
Deathwing pisze:Idąc dalej z czepialstwem: na minus nawigacja w menu. Irytują tu różne drobnostki, gównie wspomniane na discordzie wychodzenie z całego menu X-em przy odrobinę mocniejszym naciśnięciu przycisku, ale też brak możliwości przesuwania kursora w bok w menu przepisów, konieczność naciskania obrazków strzałek, żeby przewijać menu składników, zamiast zwyczajnie przechodzić do kolejnej strony strzałkami na klawiaturze, albo ten zoom na bohatera za każdym razem. Pod tym względem też jest zatem trochę do poprawy.
Menu ogólnie cały czas przechodzi przemiany, bo zawsze jak wymyślę nowe rozwiązanie i je wdrożę to wpadam na lepszy pomysł, jak je udoskonalić, już po wskazówkach Micha trochę pozmieniałem, więc wszystkie tego typu uwagi są dla mnie cenne, bo z czasem pewnie będę wdrażał je wszystkie, tak żeby menu zbliżało się do takiego, któremu ja sam nie będę miał nic do zarzucenia
Deathwing pisze:Poza tym nie podoba mi się też użycie ABS-u, bo ten szajs nigdy nie wychodzi gierkom w RM na dobre, ale z drugiej strony nie miałbym pomysłu na jego zastąpienie czymś równie prostym do ubijania potworów. Na szczęście nie ma tych walk na tyle dużo, by mogło to zniechęcić do gry.
no tak, ABS tutaj nie jest główną częścią rozgrywki, jak w większości gier, tylko na dobrą sprawę jedną z minigierek, którą gracz spotyka na swojej drodze - nie ma tych walk za dużo, a w dalszych częściach gry mam zamiar też trochę je urozmaicać - żeby nadal nie były topornym wyzwaniem, gdzie gracz pół godziny klnie na mechanikę, ale właśnie swego rodzaju minigierką
Deathwing pisze:Fajnym elementem jest minigierka z rozbijaniem czerwonych kryształów, ale ma wadę: każda skała ma przypisaną konkretną kombinację klawiszy zamiast zmieniać się losowo, więc wystarczy stać ciągle przy jednej i powtarzać w kółko to samo.
Przyznam, że trochę to wina mojego lenistwa, najpierw miały być cztery kryształy, a każdy miał mieć po 4 losowe opcje, jednak po zrobieniu 3 wersji zastanawiałem się czy aż taka różnorodnośc jest potrzebna w tak krótkiej minigierce, chociaż fakt, że mogłem chociaż te trzy opcje losowo zamieniać podczas rozbijania każdego z kamieni
Deathwing pisze:Szkoda, że wytwarzaniu mikstur nie towarzyszy żadna minigierka, bo to aż się prosi o jakiś logiczny czy zręcznościowy fragment, przez który można by w przypadku porażki zmarnować składniki.
Cóż, tutaj też jest to kwestia tego, że to dopiero pierwszy rozdział i było póki co niewiele mikstur do wytworzenia - Hemi docelowo ma potem poznawać bardziej skomplikowane przepisy, które będą wymagały większej pracy niż tylko mieszania i podgrzewania, wtedy więc przy używaniu dodatkowego urządzenia mają pojawiać się minigierki, w zależności od tego czy trzeba coś ugotować, przysmażyć, zamrozić czy coś tam
Deathwing pisze:Pomysł z żetonami i rozbudowywaniem siedziby jest dobry, ale ma jak dla mnie potencjał na coś ciekawszego niż tylko zmiany kosmetyczne. Bardziej widziałbym tu mechaniczne upgrade'y w stylu tego ostatniego, który skraca podróż (chociaż nie wiem czy pozostałe nie mają też jakiegoś zastosowania, bo wykupiłem tylko ten).
Wynika to z tego, że siedziba jest jednym z kilku miejsc tego typu, których możliwy jest rozwój, trzy oferty faktycznie są tylko wizualne, krzew jagody zwiększa ilość zbieranych jagód za jednym kliknięciem, posąg też może być użyty, jednak w demie nie jest to rozwinięty wątek.
Deathwing pisze:Wyszło sporo uwag, ale się nie zrażaj, tylko bierz za dopracowywanie szczegółów, bo jest tu potencjał na fajną produkcję.
Nie no, dziękuję bardzo za obszerną opinię, widząc, że ktoś poświęca czas, żeby napisać dłuższego posta, nawet jeżeli w dużej mierze mówiącego o negatywnych rzeczach, to tylko mnie to napędza, żeby wydać jeszcze kiedyś rozszerzoną wersję :)
ODPOWIEDZ